Landingi z inwestorem z USA. Czas na ekspansję na rynek amerykański

Błażej Abel
Błażej Abel, Landingi, fot. materiały prasowe
Startup Landingi pozyskał inwestora z USA. To fundusz Founder Partners, który obok udzielenia finansowania pomoże w ekspansji na amerykańskim rynku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Landingi, polski martech tworzący landing pages oraz produkty do optymalizacji konwersji dla marketerów i agencji, pozyskał nowego, amerykańskiego inwestora – Founder Partners. Dodatkowe środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój działalności spółki, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Landingi ma także w planach rozbudowę PageInsider – autorskiego rozwiązania opartego o Machine Learning, które pomaga w optymalizacji konwersji na stronach docelowych.

Landingi postawi na rynki międzynarodowe

Już teraz 70 proc. klientów Landingi pochodzi z rynków globalnych. Dzięki dodatkowym środkom firma rozszerzy działalność na arenie międzynarodowej. Fundusze pozyskane od Founder Partners pozwolą na rozwój m.in. w Stanach Zjednoczonych. W Teksasie powstała już spółka Landingi Inc., do której w roli członka rady nadzorczej dołączył Ted West – Partner w Founder Partners, seryjny przedsiębiorca i inwestor w branży internetowej, oprogramowania i usług (12 firm, 7 wyjść z inwestycji, 3 szybkiego wzrostu, budowanie firm od podstaw do ponad 20 milionów dolarów przychodów).

– Landingi oferują bardzo dobrze odbierane przez klientów rozwiązania i narzędzia z zakresu marketingu cyfrowego. Co więcej, przez lata martech zbudował utalentowany zespół ekspertów, którzy na co dzień odpowiadają za tworzenie produktów i usług, oraz customer service - także na stale rosnącym, globalnym rynku. Obecnie Landingi to firma, która ma olbrzymi potencjał wzrostu, stąd decyzja o inwestycji i dołączeniu do amerykańskiej spółki. Wierzę, że rozwój działalności w Stanach Zjednoczonych wspomoże Landingi w nawiązywaniu strategicznych partnerstw, lepszym dostosowaniu oferty do potrzeb amerykańskich klientów, a w rezultacie - w dynamicznej skalowalności – mówi Ted West, partner w Founder Partners i członek rady nadzorczej Landingi Inc.

– Równolegle z inwestycjami w nasze autorskie rozwiązania, chcemy dalej rozwijać nasz biznes na zagranicznych rynkach, już teraz gro naszych klientów pochodzi spoza Polski. Zależy nam na wzmocnieniu pozycji Landingi jako jednego z liderów w zakresie tworzenia landing pages – podkreśla Błażej Abel, CEO Landingi.  – Cieszę się, że do naszej amerykańskiej spółki dołączył tak znamienity inwestor jak Ted West, którego przekonała wizja i długofalowa strategia firmy. Wiedza i doświadczenie Teda pomogą nam w realizacji celów biznesowych Landingi, nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także na arenie międzynarodowej – dodaje Błażej Abel.

Równolegle z rozwojem biznesu, Landingi ma także w planach rozbudowę PageInsider – narzędzia, które podpowiada, jak budować landing page, aby przyciągał więcej klientów. Obecnie głównym zadaniem rozwiązania jest analiza przejrzystości stron, a także wskazanie obszarów, które mają największą szansę na zwrócenie uwagi odwiedzających. Analiza tych danych pozwala na optymalizację rozmieszczenia elementów na stronie w taki sposób, aby te najważniejsze znajdowały się w miejscach najbardziej przyciągających wzrok.

– PageInsider to tak naprawdę trzy narzędzia w jednym. Pierwsze wskazuje obszary, które najbardziej przyciągają uwagę odwiedzających, drugie skanuje stronę i szacuje, jaki procent czasu użytkownik poświęca na oglądanie umieszczonych na niej elementów, natomiast trzecie ocenia przejrzystość i określa, czy strona jest czytelna dla użytkowników – mówi Błażej Abel, założyciel i CEO Landingi. – Cieszymy się, że nasi inwestorzy dostrzegają potencjał tego narzędzia i wspierają jego dalszy rozwój – dodaje Błażej Abel.

Landingi działa na rynku od ponad 9 lat i posiada biura w Gliwicach i Katowicach. Obecnie spółka zatrudnia ponad 60 osób i obsługuje klientów z ponad 80 krajów na świecie – wśród nich są: TVN Player, Credit Agricole, Olx, Evenea, DevaGroup, Medicover. Od 2017 roku Landingi są Partnerem Google. Firma jest finalistą konkursów Web Summit Dublin, Aulery, iMinds Belgium Startup Tour, TNW Boost oraz Innovation Ad.

Founder Partners to zespół seryjnych przedsiębiorców i doradców M&A, którzy inwestują własny kapitał i aktywnie pomagają wybranym, młodszym przedsiębiorcom w skalowaniu ich firm na rynek USA. W obszarze zainteresowań FP są biznesy w modelu SaaS, API, jak też te oparte o technologie blockchain. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ