Kredyt mieszkaniowy? Nikogo nie stać. Zainteresowanie w dół o 70%
Kogo dziś stać na mieszkanie albo dom? / Fot. Gabrielle Henderson, Unsplash.comJako powód najczęściej wymieniane są utrata zdolności kredytowej, zbyt wysokie raty kredytowe i wstrzymanie decyzji o zakupie do czasu stabilizacji rynku. W odpowiedzi na te wyzwania oraz potrzeby konsumenckie, Grupa OLX, do której należy serwis Otodom, nawiązała partnerstwo z Notus Finanse. Firmy będą oferować kompleksowe wsparcie w procesie finansowania zakupu nieruchomości.
Sprawdź: Side hustle
Rynek mieszkaniowy znajduje się w stagnacji, będącej efektem aktualnej sytuacji gospodarczej. Wielu Polaków rezygnuje z zakupu nieruchomości na kredyt, a część straciła tę zdolność.
Jak wynika z danych NBP, w 2021 r. niemal co drugie mieszkanie było finansowane kredytem. Z najnowszej analizy Banku Centralnego wynika zaś, że w drugim kwartale br. popyt na kredyty mieszkaniowe spadł, aż o 87%. Tymczasem dostęp do finansowania zakupu nieruchomości jest szczególnie istotny z perspektywy konsumentów marzących o własnym "M".
Kredyt na mieszkanie traci zainteresowanie
Wobec wyzwań rynkowych, gdy posiadanie zdolności kredytowej stało się "towarem deficytowym", serwis Otodom nawiązał współpracę z Notus Finanse, jednym z największych brokerów finansowych w Polsce. Celem partnerstwa jest dostarczenie unikalnego doświadczenia klientom, którzy zamierzają sfinansować kupowaną nieruchomość za pomocą kredytu hipotecznego.
– Łączymy siły, aby pomóc klientom jak najspokojniej przejść przez proces zakupu nieruchomości. Naszym celem jest nie tylko edukowanie konsumentów w zakresie samego zaciągnięcia kredytu, ale uwzględnienie zadłużenia w całości finansów osobistych. Chcemy przygotować klientów na potencjalne wyzwania, takie jak np. wzrost rat, utrata pracy czy niespodziewane wydatki. Nasi klienci mają czuć się bezpiecznie i skupić się na tym, co dla nich naprawdę ważne – komentuje Paweł Onych, head of mortgages w Otodom.
Inspiracje: Jawed Karim
Pozyskanie kredytu hipotecznego na zakup nieruchomości to często trudny i zawiły proces, który wymaga od konsumenta dużego zaangażowania. Celem, jaki stawia przed sobą Notus Finanse jest edukacja finansowa oraz maksymalne uproszczenie procedur, a tym samym łatwiejszy dostęp do możliwości kredytowania nieruchomości.
– Sektor kredytów mieszkaniowych pokazuje, że transparentnym podejściem do klienta, popartym ogromną wiedzą eksperta finansowego, można zyskać uznanie i zaufanie konsumentów. Dziś już ponad 60% kredytów hipotecznych udzielanych jest za pośrednictwem brokerów. Dzięki strategicznej współpracy z Otodom i obido idziemy o krok dalej. Chcemy wspierać konsumentów tam, gdzie zaczynają się procesy decyzyjne przyszłych kredytobiorców, czyli już na etapie poszukiwania nieruchomości – mówi Paweł Komar, prezes Notus Finanse. – W naszym podejściu stawiamy przede wszystkim na budowanie świadomości procesów hipotecznych, dostępie do najlepszych ekspertów oraz maksymalnym uproszczeniu procedur. Moim branżowym marzeniem jest to, aby umowa kredytu na mieszkanie nie była dłuższa niż 2 strony A4 – podsumowuje.