Innowacyjna technologia skróci czas kontroli lotniskowych? "Gwarantujemy ochronę danych osobowych"
Fot. materiały prasowePasażerowie mogą odprawić się zdalnie z dowolnego miejsca (domu, hotelu itp.) za pomocą aplikacji mobilnej swojej linii lotniczej. Tożsamość każdej osoby można natychmiast zweryfikować za pomocą oprogramowania do rozpoznawania twarzy, wykorzystując kombinację selfie zrobionego przez pasażera, danych biometrycznych i sprawdzania autentyczności dokumentów. Rozwiązanie do rozpoznawania twarzy sprawdza około 40 punktów na twarzy pasażera i ostrzega w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jego tożsamości.
Na podstawie weryfikacji tożsamości i danych biometrycznych twarzy dla każdego pasażera tworzony jest tymczasowy token cyfrowy. Następnie twarz pasażera identyfikuje go przy odprawie, zdawaniu bagażu, kontroli bezpieczeństwa, kontroli paszportowej i bramce wejściowej, eliminując konieczność okazywania biletu i dowodu osobistego w każdym punkcie kontrolnym. System analizuje rysy twarzy danej osoby w czasie rzeczywistym, nawet gdy nosi ona maseczkę ochronną, i dopasowuje je do odpowiedniej tożsamości cyfrowej w systemie. Żadne dane osobowe ani zdjęcia nie są przechowywane – zaszyfrowany kod utworzony podczas odprawy jest jedynym odniesieniem, którego wymaga system.
Identyfikacja pasażerów przy bramce wejściowej w mniej niż sekundę
Podczas wchodzenia na pokład pasażerowie są natychmiast identyfikowani dzięki rozpoznaniu twarzy, bez konieczności zdejmowania masek lub pokazywania kart pokładowych. W niektórych przypadkach personel naziemny może poprosić pasażera o okazanie przepustki zdrowotnej, którą można przechowywać w portfelu cyfrowym na smartfonie, w celu potwierdzenia statusu szczepienia, wyników testu PCR itp. Mobilny portfel identyfikacyjny chroni dane osobowe pasażerów i poświadcza autentyczność, ważność i integralność danych zdrowotnych. Przepustki zdrowotne można również uwierzytelnić podczas odprawy pasażerów przed przybyciem na lotnisko.
Zastosowanie biometrii przy bramkach wejściowych skraca onboarding o jedną trzecią. System kasuje tymczasowy token po wystartowaniu samolotu.
Inteligentne operacje lotniskowe w celu optymalizacji przepływu pasażerów
Innowacyjne rozwiązania Thales pomagają również w zarządzaniu operacjami lotniskowymi w wielu miejscach docelowych. Grupa zapewnia operatorom portów lotniczych inteligentne rozwiązania i narzędzia wspomagające podejmowanie decyzji, które pomagają optymalizować i kontrolować przepływ pasażerów wewnątrz terminalu (od przybycia do wejścia na pokład i/lub przylotu). Dzięki wysokowydajnym algorytmom, te narzędzia i rozwiązania umożliwiają operatorom portów lotniczych i interesariuszom modelowanie przylotów i odlotów, a także innych danych lotniskowych i przeprowadzanie symulacji. Na podstawie tych symulacji można przewidywać możliwe zakłócenia w podróży (opóźnione lub odwołane loty) i dostosowywać dostępność zasobów na ziemi, aby poprawić komfort pasażerów i skrócić czas oczekiwania.