Firmy zmieniły podejście do innowacyjności

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 53
70 proc. firm w Polsce postrzega innowacyjność jako podstawowy wyróżnik danej oferty na tle konkurencji – podaje raport KPMG.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

70 proc. firm w Polsce postrzega innowacyjność jako podstawowy wyróżnik danej oferty na tle konkurencji – podaje raport KPMG. 

Innowacyjność nie jest już więc rozumiana wyłącznie jako wyzwanie dla ich struktur wewnętrznych. Aż 59 proc. przedsiębiorstw chce tworzyć nowe projekty razem ze swymi kontrahentami. To szansa zarówno na lepszą ofertę, jak i na redukcję kosztów. Firmy boją się jednak trudności w pozyskaniu innowacji. Pomóc tu może współpraca z ich dostawcami. A przy tym nie chodziłoby o nabywanie innowacji w fazie koncepcji, tylko o współpracę długoterminową, co ograniczałoby ryzyka płynące z danego wdrożenia. Według ekspertów z KPMG we współpracy pomiędzy firmami wciąż najważniejsze jest zaufanie. Aby polepszyć jej jakość, przedsiębiorstwa delegują m.in. pracowników do współpracy operacyjnej. Szansą na skuteczne pozyskiwanie innowacji jest też tzw. crowdsourcing (bazowanie na szerszej grupie praktyków z danej branży czy specjalności).

ZOBACZ RÓWNIEŻ