Facebook zmieni nazwę. Gigant chce być jak koncern Alphabet, właściciel Google?

Facebook: Polskie firmy silne mimo pandemii
Facebook, fot. Adobe stock
Mark Zuckerberg chce zmienić nazwę firmy Facebook - donosi amerykański portal theverge.com. Celem ma być zmiana wizerunku giganta jako podmiotu, który posiada nie tylko media społecznościowe.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przypomnijmy, taką drogę kilka lat temu przeszło Google. Od 2015 roku oficjalna nazwa firmy to Alphabet, a Google jest tylko jedną z kilku marek.

Mark Zuckerberg, założyciel i CEO Facebooka o decyzji chce poinformować podczas corocznej konferencji w dniu 28 października. Potencjalnie może to się stać jeszcze szybciej - donosi theverge.com. Przedstawiciele Facebooka odmawiają komentarza w tej sprawie.

Facebook obecnie to nie tylko największe na świecie medium społecznościowe. Do grupy należy także m.in. Instagram, WhatsApp czy Oculus. Facebook obecnie zatrudnia ponad 10 tys. osób w obszarach niezwiązanych z mediami społecznościowymi. Przykładowo budową okularów AR, które docelowo mają nawet zastąpić smarfony.

Decyzja o zmianie nazwy ma być także związana z kryzysami wizerunkowymi firmy. Obok afery Cambridge Analytica, duży rozgłos zyskały m.in. ostatnie zeznania sygnalistki Frances Haugen, w których ujawniła, jakie problemy związane z ochroną danych użytkowników ma firma. W ostatnich miesiącach mówi się także dużo o możliwym siłowym podzieleniu przez władze USA Facebooka i innych, technologicznych gigantów.

Jaką nazwę może przyjąć "nowy" Facebook? Póki co jest to duża tajemnicza. Wśród rozważanych nazw wymienia się Horizon.

ZOBACZ RÓWNIEŻ