EY prezentuje efekty inwestycji 1,4 mld dol. w sztuczną inteligencję

EY stawia na AI / Fot. Mat. producenta
EY stawia na AI / Fot. Mat. producenta
Firma usługowa i konsultingowa poinformowała, że opracowała wszechstronną platformę AI i że przyszłe wydatki będą kierowane na udoskonalenie jej nowego dużego modelu językowego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma konsultingowa EY poinformowała, że niedawno zakończyła inwestycję w wysokości 1,4 miliarda dolarów w sztuczną inteligencję. 

Oprócz inwestycji firma poinformowała też, że stworzyła swój własny duży model językowy, EY.ai EYQ, i że przeszkoli swoją 400-tysięczną załogę w zakresie używania AI.

Sprawdź: Rozdzielność majątkowa po ślubie

Kilka przedsiębiorstw z branży również ogłosiło ważne informacje dotyczące AI w ciągu ostatniego roku. W lipcu KPMG poinformowała, że planuje wydać 2 miliardy dolarów na AI i usługi w chmurze na całym świecie w ciągu najbliższych pięciu lat. Również w lipcu Accenture ogłosiła inwestycję w wysokości 3 miliardów dolarów na rozwój swojego działu danych i AI. PricewaterhouseCoopers (PwC) w kwietniu poinformowała zaś o planie inwestycji 1 miliarda dolarów w generatywną AI w swoich operacjach w USA przez trzyletni okres, a Deloitte w grudniu poinformowała, że wyda 1,4 miliarda dolarów na szkolenia pracowników z technologii, w tym AI.

EY.ai. Co wiemy o tej platformie?

Platforma EY.ai zawiera nowe i istniejące produkty EY, które teraz mają wbudowaną AI, takie jak EY Fabric, pomagający firmom zarządzać swoimi danymi. Ma także bibliotekę przypadków użycia, które w zasadzie wskazują, jak firmy mogą bezpiecznie i skutecznie wdrażać AI na dużą skalę - przekonuje EY.

Andy Baldwin, globalny partner zarządzający EY ds. obsługi klienta, powiedział, że wytyczne i ramy, które obejmują najlepsze praktyki w zakresie ryzyka, zarządzania i danych, mają na celu pomóc firmom odpowiedzieć na pytanie: Jak zacząć pracę z AI?

- To część wyzwania dla wielu firm - zaczęły od bardzo różnych miejsc w tej technologii - powiedział Baldwin. - Dla niektórych jest to bardziej naturalna ewolucja. Inne zaczynają od zera.

Niepewność i brak kompetencji sprawiają, że wiele firm polega na konsultantach - wczesnych zwycięzcach boomu na generatywną AI. Firmy usługowe, które koncentrują się na technologii oraz na przepływie pracy biznesowej, są dobrze przygotowane do pomocy. 

Inspiracje: Conor McGregor 

Platformy takie jak EY są zaprojektowane tak, aby były wszechstronne, chociaż firmy mogą nie korzystać z każdej z oferowanych na niej usług.

Jednym z wyzwań, które EY również ma nadzieję rozwiązać dla klientów, jest niepewność dotycząca prywatności i bezpieczeństwa danych podczas korzystania z dużych modeli językowych.

Nowy duży model językowy EY został przeszkolony na publicznie dostępnych danych z internetu, ale można go używać w bezpieczny i pewny sposób. Innymi słowy, klienci nie muszą obawiać się, że pytania, które podają modelowi, mogą znaleźć się w jego danych treningowych.

W przyszłości celem jest przeszkolenie modelu na bibliotece danych EY i stworzenie serii modeli LLM przeznaczonych do konkretnego użytku, takich jak LLM przeszkolony na danych podatkowych, jakimi dysponuje EY.

ZOBACZ RÓWNIEŻ