Elektryczny Chevrolet Blazer zaprezentowany. Powalczy z Tesla Model Y

Chevrolet Blazer / Fot. GM
Chevrolet Blazer / Fot. GM
Najnowszy Chevrolet Blazer to elektryk zaprezentowany przez GM, który będzie kosztował od 45 tys. dol. Trafi na sprzedaży latem przyszłego roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Chevrolet Blazer to elektryczny crossover, który ma rywalizować z takimi pojazdami jak Tesla Model Y i Ford Mustang Mach-E. General Motors (GM) chce tym samym przyciągnąć więcej uwagi konsumentów do samochodów elektrycznych. 

Zobacz: Kopanie kryptowalut

Gigant motoryzacyjny przekonuje, że Chevrolet Blazer to doskonały samochód dla wymagających kierowców. Osiąga prędkość 0-100 kmh w mniej niż 4 sekundy, porównywalnie do modelu Y Performance oraz Mach-E. 

W zależności od wersji funkcje i możliwości elektrycznego Blazera będą się różnić. Na rynek trafią cztery modele, zapewniające zasięg od 400 do 515 km na jednym ładowaniu akumulatorów. Pojawi się również model do użytku policyjnego, który zapewni lepsze osiągi, opierający się na droższym modelu SS (m.in. 557 koni mechanicznych).

Chevrolet Blazer w wersji elektrycznej

Nowy EV dzieli nazwę i fabrykę z tradycyjnym modelem Blazera, który jest oferowany z silnikiem spalinowym. Tutaj jednak podobieństwa się kończą, bo najnowszy model jest zupełnie inny pod względem rozwoju, osiągów i wyglądu. Opiera się też na platformie GM Ultium, która stanowi podstawę pojazdów elektrycznych nowej generacji. 

Inspiracje: MBTI

Najnowszy Chevrolet Blazer będzie miał napęd na przednie, tylne lub na wszystkie koła, w zależności od modelu. Podobnie jak na zewnątrz, wnętrze pojazdu różni się od tradycyjnego modelu i obejmuje skoncentrowany na kierowcy kokpit z centralnym ekranem dotykowym o przekątnej aż 17,7" oraz ekranem informacyjnym o przekątnej 11". 

Cena spalinowego Blazera z 2022 r. waha się od ok. 35 do 43 tys. dol. Model elektryczny zaczyna się od 45 tys. dol., a te lepiej wyposażone i z lepszymi osiągami - od 66 tys. dol.