Apple TV podrożeje 6,99 do 9,99 dol. miesięcznie

Apple TV zdrożeje / Fot. Mat. własne
Apple TV zdrożeje / Fot. Mat. własne
Apple podniósł w środę ceny swoich subskrypcji TV+, Arcade gaming i News+, idąc śladem innych dostawców treści. Producent iPhone'ów szuka możliwości generowania większych przychodów ze swoich usług.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma zwiększyła cenę swojej usługi streamingowej TV+ do 9,99 dol. miesięcznie (ok. 42,50 zł). Arcade wzrosło z kolei do 6,99 z 4,99 dol., a News do 12,99 z 9,99 dol. Zmiany dotyczą Stanów Zjednoczonych oraz niektórych rynków międzynarodowych. Na razie w Polsce Apple TV+ kosztuje ciągle 34,99 zł/mc. 

To druga w historii TV+ podwyżka ceny. Usługa jest oferowana na rynku od czterech lat i początkowo kosztowała 4,99 dol. za miesiąc. 

"Od momentu uruchomienia cztery lata temu, Apple TV+ ustanowiło historyczne rekordy dla usług streamingowych, przekraczając ważne etapy w krótkim czasie, dzięki swojemu obszernemu wyborowi nagradzanych i szeroko uznanych seriali, filmów, dokumentów oraz rozrywki dla dzieci i rodziny" - powiedziało Apple w oświadczeniu.

To na platformie Apple'a znajdziemy tak dobre seriale, jak "The Morning Show", "Inwazja", "Ted Lasso", "Fundacja" czy "Silos". Nie brakuje też filmów z gwiazdami Hollywood, których nie znajdziemy w innych miejscach. 

Apple ma 20% przychodów z usług

Apple, które uzyskuje około 20% przychodów z działu usług, ma na celu stać się głównym miejscem do streamingu treści. Firma przeprojektowuje swoją aplikację TV, aby skonsolidować różne oferty wideo jeszcze w tym roku.

Aplikacja agreguje treści z iTunes, usługi TV+, dostarcza sport na żywo oraz oferty firm trzecich, takich jak Amazon Prime. Apple ma na celu przyciągnąć więcej klientów do aplikacji TV, która stanowi centrum rozwijającej się strategii wideo.

Zmiany następują po ruchach Netflix i innych platform, aby podnieść ceny za swoje usługi subskrypcyjne. Netflix, Amazon i Disney wprowadziły także oferty wspierane wielopoziomowymi reklamami.

Apple pozostaje jedyną główną platformą streamingową, która nie ma przerw reklamowych. Jest też nadal najtańsza wśród głównych dostawców.

ZOBACZ RÓWNIEŻ