Amazon uruchamia asystenta zakupów AI. Liczy na wzrost przychodów

Amazon uruchamia asystenta zakupów AI. Liczy na wzrost przychodów
W czwartym kwartale klienci w sezonie świątecznym napędzili silny wzrost przychodów Amazona. Nie brakowało więc pieniędzy na inwestycje i firma uruchamia nową funkcję.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Lider e-commerce w czwartek zgłosił przychody w wysokości 170 miliardów dolarów za kwartał kończący się w grudniu, przekraczając szacunki Wall Street. Firma odnotowała też wzrost na poziomie aż 14% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r.

Teraz Amazon szuka nowego sposobu na zakupy dla klientów, jednocześnie sygnalizując inwestorom, że podwaja swoje nakłady w kontekście inwestowania w AI. Jeszcze przed raportem o przychodach Amazon ogłosił, że dodaje do swojego sklepu internetowego asystenta zakupów zasilanego przez AI o nazwie "Rufus".

— Rufus jest "wytrenowany na naszym bardzo obszernym katalogu produktów, jak również na pytaniach i odpowiedziach naszej społeczności, recenzjach klientów i szerszym internecie — powiedział CEO Amazona, Andy Jassy, podczas rozmowy z analitykami. — Pozwala klientom odkrywać przedmioty w inny sposób niż mogli to robić na stronie e-commerce.

Rufus Amazona już działa. Na razie dla wybranych

Rufus został uruchomiony w wersji beta w czwartek dla małej grupy klientów na aplikacji Amazona, ale zostanie udostępniony dodatkowym klientom w USA w nadchodzących tygodniach. Później stopniowo będzie wdrażany szerzej

Amazon zgłosił również kwartalne zyski w wysokości około 10,6 miliarda dolarów w czwartek.

Zyski Amazona w ostatnim świątecznym kwartale następują również po tym, gdy jego biznes wchodzi w 2024 r. w znacznie lepszym stanie niż rok wcześniej. Na początku 2023 r. firma nawigowała przez niepewność geopolityczną, makroekonomiczne przeciwności i wyższe naciski inflacyjne, jak również gwałtowne zmiany w popycie na e-commerce, wywołane pandemią. Od końca 2022 roku CEO Jassy przeprowadzał agresywne środki cięcia kosztów, w tym wielokrotne tury masowych zwolnień. Niektóre zwolnienia w Amazonie były realizowane również w tym roku.

Miniony kwartał oznaczał "rekordowy sezon zakupów świątecznych i zamknął rozbudowany 2023 rok dla Amazona" — powiedział Jassy w oświadczeniu towarzyszącym publikacji nt. przychodów.

Amazon Web Services również odnotował wzrost przychodów — o 13% w ostatnim kwartale, osiągając 24,2 miliarda dolarów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ