Alma pozyskuje 239 mln dol. na dalszy rozwój swojego startupu "kup teraz, zapłać później"
Alma pozyskuje miliony dolarów na dalszy rozwój / Fot. Materiały własneFrancuski startup Alma, który oferuje usługi "kup teraz, zapłać później", współpracuje już z ponad 6000 biznesami oferującymi tego typu płatności, a jej wolumen transakcji przekroczył już 1 miliard euro rocznie.
Zobacz: Licznik słów
Obecnie Alma ogłosiła, że pozyskała 239 mln dol. w ramach rundy Series C. Środki mają pomóc firmie na dalszy rozwój, przede wszystkim szybsze pozyskiwanie partnerów i zwiększanie skali w Europie.
Louis Chatriot, współzałożyciel i dyrektor generalny Alma, przekonuje że firma jest jedną z najbardziej zaufanych platform tego rodzaju. "Chcemy być częścią codziennego życia konsumentów i pomagać im robić zakupy w lepszy sposób, a nie tylko sprawiać, że mogą kupować więcej" - mówi. Podkreśla przy tym, że Alma stara się być alternatywą dla tradycyjnego kredytu konsumenckiego, a przy tym chce poprawiać ekonomię handlowców, zapewniając im łatwiejszy dostęp do gotówki.
Po sukcesie we Francji firma kontynuuje ekspansję, aby stać się preferowaną platformą w całej Europie. Alma chce umacniać i budować pozycję we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i Belgii. Planuje też wejść na nowe rynki, zwłaszcza w Holandii, Luksemburgu, Portugalii, Irlandii i Austrii.
Inspiracje: Bruce Lee
W tym roku Alma chce skoncentrować się przede wszystkim na przyspieszeniu ekspansji międzynarodowej, a także nawiązywaniu partnerstw z popularnymi markami.
Liderem na rynku jest jednak Klarna, firma oferujące podobne usługi i od niedawna działająca także w Polsce.