Alma pozyskuje 239 mln dol. na dalszy rozwój swojego startupu "kup teraz, zapłać później"

Alma pozyskuje miliony dolarów na dalszy rozwój /
Alma pozyskuje miliony dolarów na dalszy rozwój / Fot. Materiały własne
W ostatnich latach szybko rozwijają się startupy oferujące metodę płatności "kup teraz, zapłać później". Konsumenci to uwielbiają, bo mogą otrzymać dany produkt nawet wtedy, gdy nie mają na niego pieniędzy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Francuski startup Alma, który oferuje usługi "kup teraz, zapłać później", współpracuje już z ponad 6000 biznesami oferującymi tego typu płatności, a jej wolumen transakcji przekroczył już 1 miliard euro rocznie. 

Zobacz: Licznik słów

Obecnie Alma ogłosiła, że pozyskała 239 mln dol. w ramach rundy Series C. Środki mają pomóc firmie na dalszy rozwój, przede wszystkim szybsze pozyskiwanie partnerów i zwiększanie skali w Europie. 

Louis Chatriot, współzałożyciel i dyrektor generalny Alma, przekonuje że firma jest jedną z najbardziej zaufanych platform tego rodzaju. "Chcemy być częścią codziennego życia konsumentów i pomagać im robić zakupy w lepszy sposób, a nie tylko sprawiać, że mogą kupować więcej" - mówi. Podkreśla przy tym, że Alma stara się być alternatywą dla tradycyjnego kredytu konsumenckiego, a przy tym chce poprawiać ekonomię handlowców, zapewniając im łatwiejszy dostęp do gotówki. 

Po sukcesie we Francji firma kontynuuje ekspansję, aby stać się preferowaną platformą w całej Europie. Alma chce umacniać i budować pozycję we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i Belgii. Planuje też wejść na nowe rynki, zwłaszcza w Holandii, Luksemburgu, Portugalii, Irlandii i Austrii. 

Inspiracje: Bruce Lee

W tym roku Alma chce skoncentrować się przede wszystkim na przyspieszeniu ekspansji międzynarodowej, a także nawiązywaniu partnerstw z popularnymi markami. 

Liderem na rynku jest jednak Klarna, firma oferujące podobne usługi i od niedawna działająca także w Polsce.