słodycze
zobacz inne tematyCukiernie premium. Rynek rośnie jak na drożdżach
Jeszcze kilkanaście lat temu najbardziej wyszukanym deserem Warszawy było tiramisu w sieciowej kawiarni. Dziś stołeczne (i nie tylko) witryny kuszą ciasteczkami przypominającymi dzieła sztuki jubilerskiej, a klienci bez mrugnięcia okiem płacą za nie 25 zł. Zjawisko ma swoją nazwę – cukiernie premium – i wszystkie symptomy branżowego trendu wzrostowego.
Producent Grześków i oranżady Helleny łączy się z niemieckim gigantem. Fuzja już pewna
Polski producent słodyczy Colian, właściciel najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, takich jak Goplana, Grześki czy Jeżyki, ogłosił strategiczną fuzję z niemieckim Gubor Schokoladen. Połączenie firm zaowocuje powstaniem potężnego gracza, który będzie produkować nawet 85 tys. ton słodyczy rocznie i zatrudniać 4200 pracowników w 12 zakładach produkcyjnych.
La dolce vita. Dlaczego wciąż sięgamy po słodycze?
Przyjemność zaklęta w małym ciasteczku, wykwintnej pralince inkrustowanej złotem, a nawet w niepozornej szarej kostce zwykłego cukru... Co sprawia, że niezależnie od przestróg medyków, wciąż sięgamy po słodycze? I ile jesteśmy gotowi za nie zapłacić.
Polski rynek słodyczy ze wzrostem pomimo pandemii. Hitem tabliczki czekolady
Polski rynek słodyczy w tym roku notuje wzrosty, pomimo licznych wyzwań wynikających m.in. z pandemii i wprowadzanych obostrzeń. Mijający rok to także przełom, jeżeli chodzi o sprzedaż słodyczy w Internecie i rozwój kanały e-commerce.