fast food
zobacz inne tematyBurger Drwala powraca w drogiej cenie. Kanapka legenda odbiciem inflacyjnych realiów Polski
Trudno szukać produktu fast-food o podobnej sławie. McDonald's wprowadził kultową kanapkę do polskich filii restauracji od poniedziałku 20 listopada. Gorączka wokół tematu jest tak duża, że media podają mylące informacje o ostatecznej cenie burgera. Możemy mówić o marketingowym, a nawet społecznym fenomenie.
Polacy jeszcze bardziej lubią fast food. Jaki rodzaj jedzenia najchętniej wybierają?
Ogólny ruch na rynku lokali fast food był o 4,7% większy r/r w I kw. 2024 r. – tak wynika z badania Proxi.cloud i UCE Research. Pizzerie odnotowały wzrost rdr. o 3,1%, a lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka – o 6,5%. Liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2% większa niż rok wcześniej.
Fast foody wciąż na dużym minusie. Wizyt jest o 40 proc. mniej niż przed pandemią
Z ogólnopolskiego badania Proxi.cloud i UCE RESEARCH wynika, że w czasie pandemii ruch w lokalach typu fast food spadł o 40,5 proc. Zdaniem ekspertów, zmniejszenie ruchu na takim poziomie wskazuje na relatywnie dobrą sytuację ww. segmentu rynku w obecnych warunkach jego funkcjonowania.