Unity przeprowadzi duże zwolnienia. Pracę straci 25% załogi

Unity przeprowadzi duże zwolnienia. Pracę straci 25% załogi
Decyzja następuje po wrześniowej burzy wokół nowych opłat, które rozgniewały klientów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Unity Software zwolni około 25% swojej załogi, ponieważ firma stara się wyjść na prostą po dużym konflikcie z klientami w zeszłej jesieni.

Spółka zwolni mniej więcej 1800 pracowników. Cięcia następują po tym, jak Unity zwolniło ponad 1100 pracowników w ciągu ostatnich dwóch lat z powodu warunków gospodarczych. W maju ub.r. Unity zatrudniało około 7000 osób.

Unity to firma z siedzibą w San Francisco i producent narzędzi do tworzenia gier wideo oraz innych aplikacji. Wprowadziła nowe opłaty we wrześniu za korzystanie ze swoich narzędzi, które rozgniewały klientów. Później firma wycofała się z tych zmian, a dyrektor generalny John Riccitiello ogłosił, że planuje przejść na emeryturę w październiku. Obecnie Unity jest kierowana przez tymczasowego dyrektora generalnego Jamesa Whitehursta, który wcześniej prowadził firmę Red Hat z branży oprogramowania.

W trzecim kwartale ub.r. Unity nie spełniło swoich prognoz przychodowych i nie udzieliło prognoz na czwarty kwartał, ani na rok 2024. W liście do akcjonariuszy firma stwierdziła, że "nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału". Czytaliśmy, że firma ma zamiar wykorzystać swoje możliwości, aby stać się "szczuplejszą, bardziej zwinną i szybciej rosnącą organizacją".

Kilka tygodni później Unity ogłosiło plany zamknięcia 14 biur i zapewniło dotkniętym pracownikom opcję pracy zdalnej.

Zwolnienia w sektorze gamingowym

Kilka dużych firm zajmujących się grami wideo zwolniło swoich pracowników w ciągu ostatniego roku. We wrześniu twórca "Fortnite", firma Epic Games, zwolniła około 800 pracowników, co stanowiło 16% jego załogi, aby obniżyć koszty. Twórca "Madden NFL", Electronic Arts, zwolnił z kolei 6% swojej załogi w marcu, aby skoncentrować wydatki na możliwościach wzrostu.

Konsumenci w zeszłym roku kupowali równie dużo gier i ich wydatki nie zmalały, za to znacznie zwiększyły się koszty.

ZOBACZ RÓWNIEŻ