Tridge wysyła żywność na cały świat. Ma już status jednorożca

Tridge pomaga w sektorze żywności / Fot. Materiały
Tridge pomaga w sektorze żywności / Fot. Materiały własne
Startup przekonuje, że pomaga obniżać koszty, bo łączy ze sobą odpowiednich handlowców. Jest wspierany m.in. przez SoftBank Ventures.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Tridge to południowokoreańska platforma handlu rolno-spożywczego. Ostatnio pozyskała kolejne finanse od inwestorów (37 mln dol.), stając się startupem o wycenie przekraczającej 1 mld dol. - czyli jednorożcem. Firma ma duże wsparcie przede wszystkim SoftBanku, ale też DS Asset Management i Forest Partners. 

Spółka została założona przez Shina Hoshika, byłego starszego menedżera z koreańskiego funduszu majątkowego o wartości 200 mld dol. Projekt powstał w 2015 r., kiedy Hoshik miał odpowiednie dojście do kapitału i był też gotowy, aby rozwijać tego typu projekt. 

Sprawdź: Fajrant

Tridge jest obecnie globalną platformą, która zajmuje się handlem żywnością i towarami od ok. 28 tys. sprzedających. Ma też ok. 100 tys. kupujących. Poza sprzedażą obsługuje usługę dostawy, dystrybuując żywność i inne produkty w 90 krajach. Twierdzi, że pomaga klientom zaoszczędzać nawet 20% na kosztach logistycznych i handlowych. Większość jej klientów to zagraniczni detaliści. 

Startup pozyskał obecnie kolejne fundusze, które planuje wykorzystać na dalszą ekspansję zagraniczną i wprowadzenie nowych usług. Tridge stara się rozwiązywać różne problemy, od zakłóceń w łańcucach dostaw po inflację w rolnictwie. Nic więc dziwnego, że cieszy się zainteresowaniem inwestorów.

Zobacz: INTJ

Warto dodać, że firma oferuje również dostęp do platformy Business Intelligence, zapewniającej cenne dane z sektora rolniczego. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ