Technologiczna rewolucja w miejscu pracy

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 68
Rosnąca konkurencja wymusza na pracodawcach stosowanie oryginalnych rozwiązań technologicznych zmieniających miejsce pracy w nowoczesną, elastyczną przestrzeń biurową, w której centrum znajduje się pracownik i jego potrzeby. Ta zmiana jest możliwa m.in. d

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rosnąca konkurencja wymusza na pracodawcach stosowanie oryginalnych rozwiązań technologicznych zmieniających miejsce pracy w nowoczesną, elastyczną przestrzeń biurową, w której centrum znajduje się pracownik i jego potrzeby. Ta zmiana jest możliwa m.in. dzięki nowym technologiom takim jak rozwiązania SMART (Digital) Signage oferowane przez firmę Samsung.

Chodzi o transformację miejsc pracy w myśl coraz popularniejszego podejścia, jakim jest Activity Based Working. To stosunkowa nowa koncepcja środowiska pracy, w której centrum znajdują się pracownik i jego potrzeby. Kluczową rolę odgrywają tutaj technologia oraz rosnąca mobilność pracowników, które zmieniają sposób wykonywania powierzonych im zadań. W myśl tej koncepcji pracownicy nie są już przykuci do biurek i skazani na odbywanie spotkań w nudnych salkach konferencyjnych. Mogą korzystać z przestrzeni, które odpowiadają ich różnym potrzebom, takim jak szybkie spotkania projektowe, zaciszne miejsce do rozmowy telefonicznej czy nieformalne spotkania na wygodnych pufach.

Niestety, wiele biur nie nadąża z aranżacją i wyposażeniem przestrzeni, które byłyby zgodne z nowoczesnymi wzorcami pracy. Jak wynika z raportu „Nie bój się Activity Based Working”, w Polsce w 2016 r. z tego modelu funkcjonowania przestrzeni pracowniczej korzystało zaledwie 7 proc. firm, mimo że aż 88 proc. respondentów było zainteresowanych wprowadzeniem zmian w biurze, tak by były one zgodne z oczekiwaniami pracowników i aktualnymi trendami.

Jedną z firm działających na polskim rynku, które zdecydowały się na urządzenie biura zgodnie z koncepcją Activity Based Working, jest oddział międzynarodowej korporacji Aon. Postawiła ona na technologię oraz elastyczność pracy w biurze i poza nim. Wszystkie stanowiska pracy wyposażono w taki sam sprzęt i oprogramowanie, dzięki czemu pracownicy mogą podłączyć się ze swoimi urządzeniami w każdym pomieszczeniu.

Firma zdecydowała się na sprzęt marki Samsung, jednego z liderów w produkcji urządzeń digital signage, które umożliwiają zmianę sposobu komunikacji z pracownikami nowego biura. Instalacja profesjonalnych ekranów SMART Signage pozwoliła pozbyć się plakatów i oznaczeń spotykanych w tradycyjnych biurach. Dzięki temu większość komunikatów jest wyświetlana w formie cyfrowej. Wdrożenie koncepcji Activity Based Working zostało poprzedzone pilotażem, po którym zdecydowano się rozmieścić w kuchniach i pokojach socjalnych 65-calowe ekrany połączone z urządzeniami triple play (łączącymi internet, telefon oraz radio i telewizję).

Bardzo ciekawym rozwiązaniem są też media benches – biurka połączone ze ścianką, do której przymocowane są ekrany LFD (Large Format Display). To idealne rozwiązanie pozwalające np. na szybkie omówienie projektu – wystarczy podpiąć laptop do ekranu i zaprezentować swój pomysł. Dzięki temu nie potrzebujemy już rezerwować sal, co w dużych organizacjach jest nie lada wyzwaniem. Do tego taki „cyfrowy mebel” świetnie prezentuje się w przestrzeni biurowej. 

Technologia staje się dzisiaj niezbędna nie tylko w ultranowoczesnym biurze, ale także w handlu detalicznym, gdzie coraz bardziej konkurencyjne otoczenie wymaga świeżych i oryginalnych sposobów zachęcenia klientów do zrobienia zakupów. Jednym z rozwiązań mogą być właśnie ekrany LFD, takie jak Samsung QLED, które pomagają sprzedawcom dotrzeć ze spersonalizowaną ofertą do klientów, chociażby poprzez rozwiązania real time marketing. To tzw. reklama celowana, kierowana do osób znajdujących się w pobliżu monitora uwzględniająca np. ich wiek czy płeć. Nowoczesne rozwiązania Digital Signage firmy Samsung opracowane w technologii QLED potrafią wyświetlać obraz w rozdzielczości 4K i charakteryzują się wysoką jasnością, dzięki czemu będą dobrze widoczne i z pewnością przykują wzrok potencjalnych klientów. Do wizyty w danym sklepie, oprócz fizycznej ekspozycji, mogą skłonić klientów również komunikaty czy logotypy prezentowane na wysokiej jakości wyświetlaczach LFD znajdujących się przy witrynie sklepowej wewnątrz galerii handlowej lub skierowanej na zewnątrz budynku.