Sprinty zamiast maratonu

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 7
„Zwinna” firma ma wielkie szanse na sukces na każdym rynku. Byle pamiętała, że Agile to nie tyle metoda, ile stan umysłu.

Kiedy prezentuję klientom nasz sposób pracy, niektórzy są bardzo zaskoczeni – mówi Piotr Kalinowski, założyciel, CEO i dyrektor kreatywny wrocławskiego studia MIXD. Powstało w styczniu 2018 r., a dziś na całym świecie projektuje komercyjne wnętrza: biura, hotele, restauracje czy centra handlowe. Przede wszystkim dla dużych sieciowych marek, jak Hilton, Ibis Styles czy WeWork, oraz dla firm sektora IT. Jego przychody szybko poszybowały górę – po parunastu miesiącach od startu wzrosły o 230 proc., sięgając kilku milionów złotych. 

Zdaniem Piotra Kalinowskiego ten sukces wziął się m.in. stąd, że jego studio działa w duchu tzw. metodyki Agile, zwanej też w Polsce „zwinną” – to ona zaskakuje niejednego klienta. Zwłaszcza sieci hotelowe czy handlowe, które nie przywykły do takiego podejścia. Zamiast bowiem tworzenia tradycyjnych i szczegółowych prognoz, co się może wydarzyć (tzw. etap analizy) i trzymania się raz przyjętego planu, tutaj panuje płynne reagowanie. Oznacza to, że powstaje wizja i plan, ale obejmuje on tylko to, o czym wiadomo, że się na pewno nie zmieni. Czyli np. tzw. mapę drogową produktu, punkty milowe (okresy od jednego do trzech miesięcy) czy sprinty (patrz „Scrumsłowniczek”). Planowanie bywa tu nawet bardziej intensywne, ale na czym innym polega. Współpraca na bieżąco z klientem zastępuje sztywne zasady i...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2019 (48)

Więcej możesz przeczytać w 9/2019 (48) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie