Przezorny ubezpieczony

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 39
Niezależnie od branży, w której działają, firmy w przytłaczającej większości powinny ubezpieczyć przynajmniej niektóre aspekty swojej działalności. Jakie są tu dziś możliwości dla mniejszych przedsiębiorstw i jakie koszty wchodzą w grę?

2017 rok, mimo lepszej koniunktury w gospodarce, był dla małych i średnich firm trudniejszy niż lata ubiegłe. Pokazuje to skala upadłości. Jak podaje Euler Hermes, od stycznia zeszłego roku do października zbankrutowały 753 przedsiębiorstwa (jedną z ważniejszych przyczyn było zwlekanie odbiorców z płatnościami). To aż o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. – Firmy z sektora MSP niestety nie zawsze mają świadomość  istniejącego ryzyka związanego ze sprzedażą towarów lub usług z odroczonym terminem płatności. Argument typu „znam swoich odbiorców” bardzo często bierze górę nad ich realną oceną – twierdzi Robert Dunaj, dyrektor marketingu w Euler Hermes.

Wśród czynników, które wpływają na problemy MSP, eksperci wymieniają też m.in. dużą konkurencję czy zbyt wysokie koszty działalności. Ci, którzy nie lekceważą ryzyka, przede wszystkim boją się utraty płynności (jak podaje Deloitte, jej utrzymanie to absolutny priorytet dla 37 proc. rodzimych firm). – Oczekiwania przedsiębiorców sprowadzają się do posiadania ochrony, która pozwoli przetrwać w sytuacji, która może zachwiać biznesem – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

All risks zamiast zwykłej polisy

Ale ubezpieczenia nie ograniczają się oczywiście tylko do ochrony płynności. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że objęte jest nimi również 60 proc. majątku polskich firm. –...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2018 (29)

Więcej możesz przeczytać w 2/2018 (29) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie