Producenci, inwestujcie w ERP!

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 33
Niedostateczne inwestycje w systemy IT i słaba optymalizacja kosztów to wyjątkowo niebezpieczne grzechy polskich producentów z sektora FMCG.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Niedostateczne inwestycje w systemy IT i słaba optymalizacja kosztów to wyjątkowo niebezpieczne grzechy polskich producentów z sektora FMCG. 

Dotyczy to przede wszystkim mniejszych firm. Lecz jak wynika z badania GUS, w przypadku przetwórstwa przemysłowego także ponad 22 tys. dużych przedsiębiorstw nie ma żadnego narzędzia IT ulepszającego zarządzanie i optymalizację kosztów produkcji, i to na podstawowym poziomie. W sektorze spożywczym informatyzacja przebiega jeszcze wolniej: zaledwie co czwarty producent ma system ERP. To niemal dwa razy mniej niż w branży chemicznej i farmaceutycznej, nie mówiąc już o motoryzacyjnej czy elektronicznej, gdzie blisko 60 proc. firm deklaruje posiadanie systemu wspierającego zarządzanie. 

<!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 9]><xml> Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE </xml><![endif]--><!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style>

Tymczasem technologie informatyczne (łączące przewidywania sprzedaży z produkcją i gospodarką magazynową) są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i efektywności biznesu. Okazuje się też, że z powodu zaniechań lokalnych dystrybutorów z imponującego rozwoju polskiego rynku FMCG najlepiej korzystają duże, dobrze zorganizowane i zinformatyzowane przedsiębiorstwa, które swoją ekspansję opierają m.in. na przejmowaniu mniejszych podmiotów – często tych, które nie zmieniły w porę swego podejścia do technologii. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ