Praca w internecie - na czym można zrobić?

Praca w internecie / Fot. Unsplash.com
Praca w internecie / Fot. Unsplash.com
Poznaj TOP 5 umiejętności, które - jeśli je opanujesz - pozwolą ci na znalezienie dobrze płatnej pracy w internecie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma Oberlo, pozwalająca na sprzedaż własnych kursów online, podcastów, ebooków i innych treści internetowych, przeanalizowała rynek online. Twierdzi, że praca w internecie nie tylko istnieje, ale jest bardzo dobrze płatna. Ponadto wybór specjalizacji, jakimi możemy się zająć, jest dziś gigantyczny. 

Oberlo podało wiele ciekawych specjalizacji. Wybraliśmy TOP 5, które naszym zdaniem mają największe szanse na powodzenie w Polsce. Jeśli praca w internecie to coś, czego aktualnie szukasz, poniższe zestawienie z pewnością cię zainteresuje. 

Praca w internecie - czym możesz się zająć? 

1. Social Media Manager

Menadżer ds. mediów społecznościowych to bardzo popularna praca w internecie. Na czym polega? Pomagasz firmom w zakładaniu profili w serwisach takich jak Facebook czy Instagram, a potem nimi zarządzasz. Wbrew pozorom jest tutaj co robić, bo trzeba tworzyć treści, angażować odbiorców, analizować statystyki, a potem robić wszystko tak, aby zaangażowanie i wyniki były coraz większe. Często też dochodzi sprzedaż - serwisy społecznościowe pozwalają już na sprzedawanie produktów, więc jeśli dana firma zajmuje się również tym, dochodzą kolejne rzeczy do nauki. Zarobki godzinowe: 16-50 dol. 

Poradnik: Jak pisać maila

2. E-mail marketer

E-maile to nieodłączna część świata online. Chcesz pracować w internecie? Jedną z ciekawych ról jest bycie menadżerem ds. mailingów i newsletterów. Chodzi tutaj o tworzenie wiadomości e-mail, które są na tyle skuteczne, że odbiorcy nie będą chcieli ich ignorować. Wręcz przeciwnie - praktycznie zechcą otwierać wszystko, co wyślesz, aby poznać szczegóły. Ta rola wymaga z pewnością niezłych umiejętności copywriterskich, ale to nie wszystko. Trzeba jeszcze znać obsługę wielu narzędzi do e-mail marketingu. Sama praca z kolei polega głównie na tym, aby zwiększać liczbę osób, które otwierają e-maile, a także poprawiać ich zaangażowanie (aby klikali w odsyłacze zamieszczone w mailu). Wszystko to bowiem przekłada się później na większą sprzedaż dla sklepów lub innych e-biznesów, które polegają na e-mail marketingu. Zarobki godzinowe: 30-45 dol. 

3. Freelance Writer

Lubisz i umiesz dobrze pisać? Możesz w takim razie ubiegać się o pracę polegającą na pisaniu różnych treści. A miejsc, które to umożliwiają, jest całe mnóstwo. Od blogow, przez serwisy online takie jak nasz, po e-sklepy i strony korporacyjne. Coraz więcej firm stara się dostarczać odbiorcom dobrej jakości treści, więc zapotrzebowanie na pisarzy jest ogromne. Ale uwaga! Sam fakt, że dobrze piszesz to za mało. Potrzebna ci jeszcze nisza, w której będziesz się specjalizować, np. technologie, moda, ekologia. Zarobki godzinowe: 15-100 dol.

Inspiracje: Ryan Reynolds

4. Website Designer

Lubisz projektować? Jeśli chcesz, możesz zostać projektantem stron www. Musisz wówczas opanować kilka umiejętności, takich jak CSS/UX, a także dobrze radzić sobie w programach graficznych, np. Adobe Illustrator. Do tego potrzebna będzie wiedza z zakresu tworzenia "ścieżek użytkownika", aby twoje projekty były nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też intuicyjne w obsłudze. Jeśli opanujesz tworzenie stron www od strony graficznej i nawigacyjnej, łatwo znajdziesz dobrze płatne zajęcia. Zarobki godzinowe: 30-50 dol.

5. SEO Expert 

I ostatnia specjalizacja - pozycjonowanie stron internetowych, czyli popularne SEO. Zrozum, jak działa google.pl i inne wyszukiwarki, a następnie zaproponuj firmom współpracę. W zależności od zakresu twojej pracy, może się okazać, że będziesz musiał optymalizować treści na danej stronie, albo np. pozyskiwać linki z innych witryn. Jest tu całe mnóstwo wiedzy i umiejętności do opanowania. To świetna specjalizacja dla osób, które mają analityczny umysł. Zarobki godzinowe: 15-50 dol. 

Inne, ciekawe specjalizacje warte uwagi:

Praca w internecie to także:

  • Specjalista ds. reklam na Facebooku
  • Graphic designer
  • Tester stron www
  • Moderator forum/serwisów dyskusyjnych
  • Fotograf sprzedający zdjęcia na stockach (sprawdź Adobe Stock)

Osoby zainteresowane jeszcze większą liczbą specjalizacji mogą zajrzeć na stronę Oberlo, aby zapoznać się z pełnym rankingiem.