Porsche wymazuje Jezusa z reklamy, a potem... go przywraca

Reklama Porsche
Reklama Porsche, fot. YouTube Porsche
W filmie promocyjnym z okazji 60. rocznicy kultowego samochodu sportowego Porsche 911, producent wymazał posąg Jezusa (Cristo Rei, czyli Chrystusa Króla) stojącego pod słynnym lizbońskim mostem. Reklama wywołała sprzeciw urażonych wiernych, a producent luksusowych aut usunął ją z serwisu YouTube, by następnie opublikować wersję z monumentem.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Porsche jest w trakcie promocji jednego z największych klasyków: kultowej 911. Z okazji 60. rocznicy słynnego auta na rynku przedsiębiorstwo wypuściło klip marketingowy. Reklama przedstawia wyobrażone wyrywki z życia posiadaczy luksusowego samochodu. W tle zobaczymy m.in. portugalskie krajobrazy górskie, Grand Hotel i nocne, klubowe życie miasta.

Usunięcie Jezusa z reklamy Porsche

Starannie wyreżyserowany krótki filmik zapewne nie przyciągnąłby tak wiele uwagi, gdyby nie reakcja internautów na jeden z plenerów w tle reklamowego video. Chodzi o scenę z lizbońskim Mostem 25 kwietnia, przypominającym czerwony most z San Fransisco.

Kiedy kierująca autem kobieta jedzie przez most, widzimy jedynie betonowy cokół o wysokości 75 stóp, na którym zwykle stoi statua Cristo Rei (Chrystus Król), górująca nad stolicą Portugalii. Słynny zabytek inspirowany był statuą Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro w Brazylii. Na próżno szukać go na filmie – został wyretuszowany.

Wielu internautów poczuło się wyjątkowo dotkniętych takim zachowaniem firmy, a w konsekwencji reklama została usunięta z kanału YouTube producenta, za to wciąż jest dostępna na jego stronie internetowej.
Cała sprawa wywołała ogromne oburzenie w internecie, a niektórzy użytkownicy nawołują do bojkotu firmy, co wydaje się dosyć zabawne, wobec faktu, że jej produkty nie należą do kupowanych na co dzień w sklepie. Jeden z internautów ironicznie pisze, że „wobec takiej sytuacji rezygnuje z planowanych zakupów w salonie marki”.

Przegląd najciekawszych gadżetów. Sierpień 2023

Porsche odpowiada na zarzuty Internautów

Ostatecznie niemiecki producent samochodów przeprosił za retusz, nazywając swoje zachowanie "pomyłką" i ponownie przesłał wersję filmu do YouTube, która zawiera pełną statuę.

W oświadczeniu przesłanym do brytyjskiego dziennika Daily Mail, rzeczniczka Porsche wyjaśniła, że "We wcześniej przesłanej wersji filmu promującego 911 S/T usunięto charakterystyczny punkt orientacyjny. Był to błąd i przepraszamy za ewentualne urażenie odbiorców. Oryginalny film jest teraz dostępny online."

W filmie promocyjnym pojawia się nowy model Porsche 9/11 S/T, który kosztuje 1 188 086.00 zł i osiąga prędkość 300 km na godzinę. Wyprodukowano jedynie 1963 egzemplarze, co odpowiada dacie produkcji samochodu.