Pepsi i Lay’s wycofane z półek supermarketów w Europie z powodu wzrostu cen

Pepsi i Lay’s wycofane z półek supermarketów w Europie z powodu wzrostu cen
Carrefour, jedna z największych sieci supermarketów we Francji, przestanie sprzedawać produkty PepsiCo, ponieważ stały się one zbyt drogie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sklepy we Francji wyświetlą obok produktów takich jak Pepsi, 7up i chipsy Lay’s komunikat: "Przestaliśmy sprzedawać tę markę z powodu niedopuszczalnych wzrostów cen. Przepraszamy za wszelkie niedogodności".

Carrefour wycofa również produkty PepsiCo ze sklepów we Włoszech, Hiszpanii i Belgii.

PepsiCo poinformowało, że od wielu miesięcy prowadziło rozmowy z Carrefourem i będzie "kontynuować działania w dobrej wierze, aby starać się zapewnić dostępność produktów"

Ruch ten stanowi eskalację w próbach Carrefoura naciskania na największe na świecie firmy dóbr konsumpcyjnych, aby obniżyły ceny po ich podniesieniu w ciągu ostatnich dwóch lat w odpowiedzi na rosnące koszty energii, surowców i pracy.

Reuters informował we wrześniu, że sieć supermarketów rozpoczęła kampanię "shrinkflation", ostrzegając na produktach od czekoladek Lindt po Lipton Ice Tea, że pomimo spadku kosztów surowców produkty te zmniejszyły swoją wielkość, ale nadal kosztują więcej.

Dyrektor generalny Carrefoura, Alexandre Bompard, wielokrotnie stwierdzał, że firmy dóbr konsumpcyjnych nie współpracują w wysiłkach mających na celu obniżenie cen tysięcy podstawowych produktów, pomimo spadku kosztów surowców.

Jednocześnie dyrektor generalny PepsiCo, Ramon L. Laguarta, powiedział podczas telekonferencji w październiku, że firma spodziewa się "wyższej inflacji" w swoim biznesie i będzie utrzymywać wysokie ceny w 2024 roku.

Nestlé, Unilever, Coca-Cola czy Procter & Gamble podniosły ceny swoich produktów w ciągu ostatnich dwóch lat, przerzucając wzrost własnych kosztów na konsumentów.

Spowodowało to napięte negocjacje między detalistami a gigantami dóbr konsumpcyjnych - a w niektórych przypadkach spory, które doprowadziły do tymczasowego wycofania marek z półek.

ZOBACZ RÓWNIEŻ