Parentingowy startup Bubaa pozyskał milion zł na dalszy rozwój

Agnieszka Tycner
Agnieszka Tycner, fot. materiały prasowe
Startup Bubaa zamknął swoją pierwszą rundę finansowania w wysokości 1 mln zł. W spółkę zainwestował fundusz Impera Alfa, który współpracuje z NCBR w ramach programu BRIdge Alfa. Pozyskane środki firma chce przeznaczyć na dalszy rozwój technologiczny, w tym przede wszystkim zbudowanie wirtualnego Asystenta Rodzica, opartego na sztucznej inteligencji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Bubaa to platforma działająca w modelu marketplace, służąca do kupna i sprzedaży wyłącznie dziecięcych przedmiotów z drugiej ręki. Aplikacja posiada również moduł ogłoszeń do promowania biznesów z branży parentingowej. Pierwsza wersja aplikacji została udostępnia użytkownikom dokładnie rok temu, na początku października 2021 roku.

- Od początku funkcjonowania naszym głównym celem było ułatwienie życia rodzicom i osobom planującym założenie rodziny. Chcemy, aby znaleźli na platformie Bubaa wszystko czego potrzebują do wychowania swoich dzieci. Zależy nam również na propagowaniu mniej konsumpcyjnego stylu życia, zgodnego z ideą less waste. Liczymy, że pozyskane środki znacząco przyspieszą rozwój spółki, a prowadzone badania w kierunku budowy wirtualnego asystenta dla rodziców zakończą się sukcesem, który istotnie wpłynie na użyteczność naszej aplikacji – mówi Agnieszka Tycner, pomysłodawczyni i prezes spółki Bubaa.

Inteligentny Asystent Rodzica to projekt badawczy prowadzony przez startup, a jego efektem ma być wdrożenie wirtualnej pomocy, która w zależności od wieku dziecka podpowie adekwatne produkty, usługi czy treści edukacyjne. - Rynek parentingowy jest niezwykle rozbudowany i szczególnie rodzice oczekujący pierwszego dziecka często nie zdają sobie sprawy z istnienia wielu udogodnień, które mogą im pomóc w jego wychowaniu. Chciałabym, aby taki wirtualny asystent towarzyszył każdemu użytkownikowi platformy Bubaa, bo jako matka dobrze wiem o ilu rzeczach rodzice muszą pamiętać – dodaje Agnieszka Tycner.

Inspiracje: Jakub Kawalec, wokalista Happysad - wywiad

Sam proces inwestycyjny, jak podkreśla przedstawiciel funduszu Impera Alfa, był relatywnie szybki i przebiegł bez zbędnych komplikacji. – Od samego początku pomysł bardzo nam się spodobał, a zaangażowanie founderów oraz wizja rozwoju spółki tylko utwierdziły nas w przekonaniu o słuszności podjętej decyzji. Platforma działa na bardzo perspektywicznym rynku, co w połączeniu ze zgranym zespołem, jasną strategią i dopływem nowych środków powinno zaprocentować w najbliższym czasie. Na to oczywiście wszyscy liczymy – komentuje Cezary Gregorczuk, Członek Zarządu Impera Alfa ASI sp. z o.o.

Tylko w Polsce rodzi się co roku 350-400 tys. dzieci, a tych w wieku do 14. roku życia jest blisko 6 mln, co stanowi ok. 15 proc. populacji. Jak szacuje Centrum in. Adama Smitha, koszt wychowania jednego dziecka w Polsce (do osiągnięcia 18 r.ż.) w 2021 roku wyniósł 265 tys. zł, a dwójki dzieci 439 tys. zł. To wzrost aż o 26 proc. w stosunku do roku 2015. Sama wyprawka dla noworodka to wydatek od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Te kwoty można znacząco obniżyć kupując rzeczy używane, co w aktualnej sytuacji gospodarczej może być sporą ulgą dla portfeli. Według badania Barometr Providenta, 60 proc. konsumentów wskazuje, że idea zero waste jest im bliska, a 51,6 proc. Polaków deklaruje, że w ostatnim roku kupiło coś z drugiej ręki. Dynamiczny rozwój rynku re-commerce to trend globalny – według firmy badawczej GlobalData rośnie on 11 razy szybciej niż tradycyjny handel detaliczny i do 2030 roku powinien być warty 84 mld dol, podczas gdy wartość rynku fast fashion ma wynieść jedynie 40 mld dol.

ZOBACZ RÓWNIEŻ