Omnipack pozyskuje kolejne 4 mln zł

Tomek Kasperski (CEO Omnipack), Rafał Szcześniewski (COO Omnipack) i Karol Milewski (CCO Omnipack)
Tomek Kasperski (CEO Omnipack), Rafał Szcześniewski (COO Omnipack) i Karol Milewski (CCO Omnipack) 11
Ekspansja międzynarodowa, rozwój technologii i inwestycje w infrastrukturę – tak prezentuje się najbliższa przyszłość Omnipack, który właśnie zamknął rundę finansowania. W czwartym kwartale br. spółka pozyskała 4 mln zł - tym samym łączny poziom inwestycji osiągnął 10 mln zł.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wśród inwestorów kolejnej rundy finansowania znaleźli się przedsiębiorcy, którzy budowali biznesy takie jak RTB House, iProspect, Travelist czy Groupon Poland. Środki inwestycyjne będą przeznaczone na dalszą ekspansję międzynarodową, rozwój technologii oraz uruchomienie dwóch profesjonalnych centrów logistycznych, w tym jednego na granicy z Niemcami. Już dziś prawie połowa biznesu Omnipack pochodzi z zagranicy. 

– Rynek, na którym funkcjonujemy, zmienia się i rośnie bardzo dynamicznie, a my razem z nim. Naszym celem jest zdobycie europejskiego rynku. W Omnipack rozwijamy i tworzymy narzędzia, których nie ma żaden nasz konkurent. Jesteśmy ekspertami w e-commerce, dlatego koncentrujemy się wyłącznie na tej dziedzinie. Cieszę się, że nasi inwestorzy to dostrzegli – mówi Tomek Kasperski, Founder & CEO Omnipack.

Firma w 2019 roku uruchomiła kilkanaście nowych rynków oraz oddała własną technologię. Posiada wewnętrzny zespół programistów, opracowujący autorskie rozwiązania, do których należą m.in. Client Portal, Return Tool. 

Client Portal zapewnia klientom całodobowy dostęp do informacji o ich logistyce. Pozwala im monitorować stan magazynowy i dostawy oraz generować szczegółowe raporty m.in. na temat zwrotów. Return Tool jest ściśle związany z procesem zwrotów. Narzędzie wspiera kadrę magazynową, usprawnia przyjmowanie zwrotów oraz umożliwia dodawanie zdjęć i innych załączników. Korzysta z indywidualnie wygenerowanych pod każdego klienta pytań, np. czy produkt nosi ślady użytkowania. Dzięki temu proces przebiega sprawnie, a przygotowywane raporty są zgodne z potrzebami klientów.

– Dzięki temu, że mocno koncentrujemy się na technologii, zapewniamy naszym klientom elastyczne, skalowalne i stabilne rozwiązania. Wiemy, jak ważne w przypadku naszej usługi jest właśnie to poczucie stabilności i pewności – komentuje Rafał Szcześniewski, Founder & COO Omnipack. 

Również w tym roku do zarządu jako CCO dołączył Karol Milewski, który wcześniej pełnił funkcję prezesa zarządu w iProspect. 

– Dużym wyzwaniem przy rozpoczęciu korzystania z zewnętrznego fulfillmentu są bariery emocjonalne. Wynikają one z tego, że mając własny magazyn, właściciel sklepu ma dostęp do produktów właściwie od ręki – często są “tuż za ścianą”. Przy fulflilmencie tego nie ma. Stworzyliśmy więc dedykowany software, który daje naszym klientom możliwość pełnej kontroli operacji magazynowych bez fizycznego odwiedzania magazynu – fulfillment in the cloud – dodaje Karol Milewski, Founder & CCO Omnipack. 

– Prawie połowa klientów Omnipack prowadzi biznes międzynarodowy. Firma swoim działaniem obejmuje już kilkanaście europejskich rynków, jest obecna m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach. Usługi logistyczne tzw. fulfillment dla e‑commerce to bardzo szybko rosnący rynek. Omnipack oferuje swoje usługi w oparciu o zaawansowane rozwiązania informatyczne. Nic więc dziwnego, że z Firmą współpracuje nie tylko wiele polskich i europejskich rozwijających się firm średniej wielkości, ale też najwięksi gracze światowi – ocenia Radosław Przybył, inwestor i członek rady nadzorczej Omnipack.

Firma już w niedługim czasie swoim zasięgiem będzie obejmować kolejne regiony. 

 

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ