Nowość w PKO Banku Polskim dzięki JPK
Fot. Adobe Stock
PKO Bank Polski jako pierwszy wykorzysta Jednolite Pliki Kontrolne do usprawnienia i digitalizacji procesów obsługi klientów. Od 11 lutego klienci Centrum Bankowości Przedsiębiorstw mogą przekazywać JPK do banku poprzez serwisy transakcyjne iPKO i iPKO Biznes. Bankowość Przedsiębiorstw powstała w kwietniu ubiegłego roku i zajmuje się obsługą przedsiębiorstw o przychodach rocznych 5–30 mln zł, dopasowaną do ich potrzeb i oczekiwań m.in. dzięki mobilnym doradcom i dedykowanym analitykom.
Zadaniem Centrum Bankowości Przedsiębiorstw jest tworzenie optymalnego środowiska wsparcia finansowego i biznesowego dla rozwoju przedsiębiorców na rynku polskim i zagranicznym. Bank mocno postawił na działania mające na celu usprawnianie procesów obsługi klientów, w tym procesów kredytowych, dążąc do wyeliminowania obiegu dokumentacji papierowej i wykorzystania pozycji banku jako technologicznego lidera dla stworzonej komunikacji z klientami w formie cyfrowej.
W ramach nowości w zeszłym roku wprowadzono możliwość podpisywania umów kredytowych, w tym również umów zabezpieczonych gwarancją BGK, kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez pracowników banku. W procesie scoringowym zautomatyzowano weryfikację obrotów na rachunku bieżącym dla kredytów w kwocie do 1 mln zł. Do tego poziomu podwyższono także kwotę w ramach odnowień automatycznych. Wszystkie powyższe modyfikacje wpłynęły na uproszczenie procesu kredytowania, co usprawniło klientom komunikację i współpracę z bankiem.
Teraz przyszedł czas na kolejne usprawnienie dzięki wykorzystaniu standardu Jednolitych Plików Kontrolnych. Od 11 lutego klienci Bankowości Przedsiębiorstw mogą zdalnie przekazywać Jednolite Pliki Kontrolne do banku poprzez serwisy transakcyjne iPKO i iPKO Biznes. Rozwiązanie to oznacza dla klientów brak zbędnych formalności i szybkość decyzji.
– Cyfrowa rewolucja w bankowości przyspiesza, a PKO Bank Polski po raz kolejny staje na jej czele. Jako pierwszy bank w Polsce oferujemy naszym klientom biznesowym rozwiązanie ułatwiające komunikację z bankiem w oparciu o pliki JPK. Dzięki temu już wkrótce będziemy mogli zaoferować klientom jeszcze szybszą i wygodniejszą obsługę kredytową. Dodatkową zaletą składanych systematycznie deklaracji będzie brak konieczności przedkładania dokumentów finansowych w innych spółkach Grupy Kapitałowej PKO. Jest to nasza kolejna odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, z gwarancją bezpieczeństwa i wygodą, jakiej od nas oczekują – podkreśla Rafał Antczak, wiceprezes PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za Obszar Bankowości Przedsiębiorstw, Analiz i Administracji.
Centrum Bankowości Przedsiębiorstw funkcjonuje w banku od kwietnia 2018 r., zapewnia dedykowaną sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance, co pozwala budować długoterminowe relacje biznesowe. Z badań przeprowadzonych wśród klientów po pierwszym półroczu działalności wynika, że klienci bardzo dobrze odbierają nowy model obsługi. Cenią sobie oszczędność czasu i wygodę spotkań z doradcą w siedzibie firmy, doceniają wiedzę i profesjonalizm obsługi doradcy oraz jego zaangażowanie.
Klientom Centrum Bankowości Przedsiębiorstw dedykowano ofertę będącą kompilacją oferty dla mniejszych firm i korporacji, tak aby dobrze odpowiedzieć na ich zróżnicowane potrzeby finansowe. PKO Bank Polski posiada szeroką ofertę finansowania przedsiębiorstw w postaci kredytów inwestycyjnych i obrotowych. Pierwszy daje możliwość sfinansowania nawet do 90 proc. wartości inwestycji, z kolei kredyt obrotowy można przeznaczyć na finansowanie wydatków związanych z bieżącą działalnością, a okres kredytowania to nawet 36 miesięcy. Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego zapewnia także inne możliwości finansowania, jak pełną gamę leasingu i faktoringu czy wspierania biznesowych inicjatyw klientów, na przykład przy wykorzystaniu unikatowego programu lojalnościowego ZenCard.
Sprawdź też wiadomości na temat IPKO, czyli bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego.