Mattel postawi z lalkami Barbie na gry cyfrowe, filmy i NFT. To samo dotyczy Hot Wheels
Gra Hot Wheels Unleashed / Fot. MattelYnon Kreiz, dyrektor generalny Mattel, podzielił się z analitykami planami firmy na najbliższą przyszłość. Firma planuje rozszerzyć działalność przede wszystkim na cyfrowe segmenty takie jak NFT, gry i filmy, ale też wejdzie w odzież.
Sprawdź: Licznik słów
Producent zabawek ma nadzieję, że ta strategia pozwoli na wykorzystanie entuzjastu konsumentów, którzy znają już Barbie, Hot Wheels czy Uno, ale też zapewni dotarcie do dzieci i dorosłych, którzy albo nie chcą, albo przestali już bawić się zabawkami i światem rozrywki jest dla nich świat cyfrowy.
Film z Barbie i Margot Robbie
Mattel jest szczególnie zainteresowany filmami, grami, ale też innymi treściami cyfrowymi. Wierzy, że nowa strategia poprawi rentowność. Jednocześnie można ją sprowadzić do prostej formuły: weź ukochane przez konsumentów marki, a następnie udostępnij je w innych i wielu segmentach. Dodajmy, że to sprawdzona i skuteczna strategia, a treści rozrywkowe, takie jak filmy i gry, pozwalają utrzymać markę w kulturowym duchu czasu. To później z kolei przekłada się na zakupy odzieży i zabawek. Dziś bowiem dzieci odkrywają poszczególne marki w świecie cyfrowym, a potem ewentualnie chcą kupować fizyczne przedmioty.
Zobacz: Emotka
Dobrym przykładem nowej strategii będzie film Barbie, w którym zagra przede wszystkim znana aktorka Margot Robbie. Reżyserką została zaś Greta Gerwig, znana z takich filmów jak Lady Bird czy Mistress America. Prawdopodobnie w filmie pojawi się także Ryan Gosling jako Ken.
Firma planuje również wprowadzać na rynek kolejne animowane produkcje, ale i cyfrowe NFT czy inne gadżety.
Warto również wspomnieć, że Mattel zaczyna dobrze radzić sobie także na rynku gier. Tytuł Hot Wheels Unleashed, wydany w zeszłym roku i opracowany przez studio Milestone, uzyskał bardzo dobre oceny graczy i recenzentów.