LinkedIn wprowadza AI dla rekruterów

- Zaczynamy wprowadzać wiadomości wspomagane przez AI w LinkedIn Recruiter, które pomogą ci zaoszczędzić czas i nawiązać kontakt z odpowiednimi kandydatami - powiedział Hari Srinivasan, wiceprezes ds. produktu w LinkedIn. - To dopiero początek tego, jak wykorzystamy generatywną AI do pomocy w rekrutacji w Recruiter.
LinkedIn Recruiter to platforma do rekrutacji w serwisie LinkedIn. Srinivasan powiedział, że "kilku klientów" w USA i Europie może już teraz korzystać z tej funkcji, a szersze wprowadzenie jest planowane na późniejszy termin w czerwcu.
AI na LinkedIn: jak to działa
Gdy użytkownik Recruiter znajdzie kandydata, może kliknąć przycisk, aby utworzyć spersonalizowaną wiadomość przy użyciu InMail, e-maila LinkedIn, który może być używany do bezpośredniego wysyłania wiadomości do innego członka LinkedIn bez konieczności wysyłania najpierw prośby o dodanie do kontaktów.
Sprawdź: Rekrutacja pracowników do firm trwa za długo
- Korzystając z naszego własnego modelu generatywnej AI LinkedIn, który został przeszkolony na udanych InMailach, wykorzystujemy informacje z profilu kandydata, opisu pracy i firmy rekrutera, aby stworzyć wysoce spersonalizowaną wiadomość rozpoczynającą rozmowę - powiedział. Użytkownik może następnie dalej dostosowywać wiadomość przed wysłaniem jej.
Personalizowane podejście jest jedyną skuteczną metodą przyciągania wysokiej jakości kandydatów - zwłaszcza w sektorach, gdzie brakuje specjalistów. Takie podejście sprawia, że kandydat czuje, że nie jest po prostu kolejnym InMailem czy kolejnym leadem.
- Wiadomo, że personalizacja działa - powiedział Srinivasan. - Kiedy rekruterzy personalizują InMaile, widzą 40-proc. wzrost stopy akceptacji.
Dwa punkty widzenia
Wiadomości wspomagane przez AI nie mogły chyba pojawić się w lepszym momencie, gdy pracodawcy zaostrzają wymagania i alokują zasoby w inne miejsca.
- Wszyscy robimy więcej za mniej, ale w pozyskiwaniu talentów jedną rzeczą, której nie możesz ograniczyć, jest nacisk na utrzymanie wysokiej jakości doświadczenia kandydata - twierdzi ekspert. - Dzięki wiadomościom wspomaganym przez AI małe zespoły rekrutacyjne mogą znacznie skrócić czas potrzebny na stworzenie wiadomości.
Zobacz: Ile technologii zmieści się w rekrutacji
LinkedIn niedawno wprowadził również osobne funkcje wspomagane przez AI, które pomagają rekruterom tworzyć ogłoszenia o pracę i pomagają poszukującym pracy tworzyć profile.
Microsoft jest firmą macierzystą LinkedIn i zainwestował duże środki w OpenAI, twórcę ChatGPT.