Nawet luz powinien być elegancki

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 19
Reguły biznesowego ubioru sprawiają, że wszyscy stajemy się nieco do siebie podobni. Aby się wyróżnić, zachować indywidualizm, wprowadzamy dodatki. Ale i do nich przywiązujmy wagę, bo czasami mała rzecz może zepsuć całą stylizację, a my wypadniemy nieprofesjonalnie – mówi Marta Pożarlik, trenerka wizerunku, w rozmowie z Adamem Mielczarkiem.

Ludowa mądrość głosi, że nie szata zdobi człowieka...

Ale pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jeśli nie zadbamy o ubiór, to już na starcie stracimy. Ludzie są wzrokowcami. Świadomie budujmy więc za pomocą ubrania i dodatków swój wizerunek, zwłaszcza gdy spotykamy się z kimś po raz pierwszy. Ubiór ma wiele zadań, jest to także nasz swoisty manifest, więc zastanówmy się, jaki chcemy wysłać sygnał. W pracy powinien dodawać nam profesjonalizmu, a nie go odbierać. 

Sztywne ramy mogą zabić indywidualizm. 

Zawsze znajdzie się miejsce na wyrażenie siebie i podkreślenie swojej indywidualności. Np. starając się o pracę, chcemy podkreślić swoją konkurencyjność – a co za tym idzie, właśnie swoją oryginalność. Idąc na rozmowę kwalifikacyjną, należy się jednak ubrać zgodnie z kanonem stanowiska, o jakie zabiegamy. Aby wysłać sygnał, że jesteśmy gotowi. Poza tym brak staranności w ubiorze postrzegany jest jako brak szacunku do osoby, z którą się spotykamy. Idąc z kolei na rozmowy biznesowe, powinniśmy sięgać po klasyczną elegancję, ale swój ubiór, w tym dodatki, dopasujmy przede wszystkim do osoby, z którą mamy spotkanie. Niemniej bardzo elegancki płaszcz, a w przypadku kobiet także oryginalna torebka czy nawet broszka przykują uwagę rozmówcy i dodadzą nam sznytu. 

Generalnie zaś pamiętajmy, że rodzaj wykonywanej pracy...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2018
 (39)

Więcej możesz przeczytać w 12/2018 (39) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie