LG chce rozwijać startupy w ramach inkubatora LG Nova

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
LG Nova to najnowszy "plac zabaw" firmy do współpracy ze startupami w celu eksploracji przestrzeni, w których korporacja zauważyła obszary dojrzałe do przyszłego rozwoju. Ma duży budżet, zespół ekspertów i chęci do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Co ciekawe, LG Nova nie chce jednak, aby określać je jako corporate venture capital (CVC), uważając że to byłoby dla spółki krzywdzące. Jak zauważył szef Innovation Center i wiceprezes LG Sokwoo Rhee, celem CVC jest "osiągnięcie wysokiego zwrotu z inwestycji. W związku z tym takie podmioty interesują się i inwestują tylko w firmy z dużym potencjałem wzrostu. My tak nie robimy". 

Zobacz: Akcje CCC

LG Nova ma inwestować i dbać o dalszy rozwój startupow, ale też bardzo przygląda się temu, jakie synergie są możliwe z samym LG i jak będzie wyglądał biznes przyszłości. LG Nova wybierze do współpracy firmy, które będą mogły przyczynić się do dalszego wzrostu również samego LG. Zapewni odpowiednie zasoby (nie tylko finansowe), aby przedsiębiorcy mogli w skupieniu rozwijać swoje przedsięwzięcia, zaczynając od proof of concept. Jednocześnie organizacja podkreśla, że finansowanie to tylko część tego, co zapewnia. 

Jak zauważa Rhee, dużo bardziej ważniejsze jest dla LG tworzenie wspólnych biznesów i projektów. O ile więc CVC to przede wszystkim nastawienie na finanse i późniejszy zwrot, LG Nova to głównie "plac zabaw" do tworzenia biznesów. 

LG szuka startupów

LG Electronics to jeden z największych produktów sprzętu na świecie. Radzi sobie bardzo dobrze na wielu rynkach, m.in. oferując wysokiej jakości sprzęt AGD i RTV. Firmie zależy jednak, aby spojrzeć w przyszłość, szczególnie na obszary, które do tej pory nie były, a teraz są już gotowe do dalszego rozwoju. Jednocześnie to obszary, w których LG jeszcze nie działa. 

Sprawdź: Licznik słów

Nova ma zapewnić firmie dostęp do właśnie takich, przyszłościowych obszarów. I tak, LG chce wykorzystać swoje mocne strony i zaplecze w takich sektorach jak digital health, metaverse, infrastruktura EV czy smart domy i domowa automatyzacja. 

LG Nova zaczął się rozwijać od września ub.r., kiedy ogłosił konkurs Grand Challenge z hasłem "Misja dla przyszłości". Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem startupów - zgłosiło się ponad 1300 projektów ze 100 krajów. 

Organizacja oczekuje od przedsiębiorców zgłoszeń dotyczących tego, w jaki sposób ich startupy chcą wprowadzić produkty na rynek, wykorzystując przy tym zasięg i wpływ LG Electronics.