JR Holding inwestuje w dwa nowe projekty. Ciszewski zachwycił się motoryzacją?

January Ciszewski
January Ciszewski, fot. mat. prasowe
SpeedGames, czyli eventy motoryzacyjne organizowane przez Kubę Przygońskiego oraz Dawida Steckiego oraz Noxo - sieć ładowarek samochodów elektrycznych. To firmy, w które w ostatnich dniach zainwestował JR Holding - wehikuł inwestycyjny należący m.in. do Januarego Ciszewskiego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak podała firma, inwestycja w Noxo Energy wyniosła 10 mln złotych w zamian za 40 proc. udziałów w spółce. Dodatkowo JR Holding przekaże firmie 7 mln złotych finansowania dłużnego. Kwota inwestycja w Speedgames nie została ujawniona.

Sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych Noxo Energy

Noxo to jedna z najszybciej rozwijających się sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce, która posiada już ponad 250 punktów ładowania. Noxo jest czwartym co do wielkości operatorem stacji ładowania w kraju. Sieć stacji ładowania obejmuje swoim zasięgiem m.in. miejsca atrakcyjne turystycznie, 4 i 5 gwiazdkowe hotele, parki rozrywki, pola golfowe oraz galerie handlowe.

Noxo Energy finansuje w 100 proc. zakup i montaż stacji, a także pokrywa koszty wykorzystanej energii na potrzeby ładowania samochodów. Partnerzy zintegrowani w ramach sieci otrzymują możliwość oznaczenia dodatkowego udogodnienia dla swoich gości w postaci posiadania stacji ładowania samochodów elektrycznych w filtrach wyszukiwarek portali rezerwacyjnych, np. booking.com. 

- Od początku naszej działalności przyświecały nam idee proekologiczne - wyjaśnia Jakub Bańkowski z Noxo Energy. - Głęboko wierzymy, że możemy mieć realny wpływ na środowisko, przy okazji nie rezygnując z komfortu podróżowania samochodem. Inwestujemy w elektromobilność, bo to przyszłość motoryzacji – mówi Bańkowski.

- Przy okazji pomagamy zwierzętom - część zysków z każdego ładowania przeznaczamy na wsparcie małych nosorożców z sierocińca Zululand Rhino Orphanage w RPA. Nosorożec znajduje się w naszym logo – jesteśmy dumni z powiązania z tym imponującym i silnym zwierzęciem – dodaje Pawel Włudyga, również przedstawiciel Noxo Energy.

Środki pozyskane z inwestycji JR Holding spółka zamierza w większości przeznaczyć na wydatki związane z zakupem i instalacją nowych stacji ładowania pojazdów, podłączeniem nowych stacji ładowania do sieci oraz na sprzęt lub ulepszenie podłączeń do sieci dla już istniejących.

- Inwestycja w Noxo Energy jest dla nas kolejnym projektem w sektorze odnawialnych energii. Jest to dla nas jedna z priorytetowych branż. Po zakończeniu inwestycji w Columbus Energy reinwestujemy zyski w przedsięwzięcia, które w naszej ocenie będą się szybko rozwijać. Mamy w swoim portfelu już producenta innowacyjnych pomp ciepła, firmy IGLOO i MILOO ELECTRONICS, magazyny energii LAserTec czy producenta przełomowych baterii The Batteries. NOXO dołącza do tego portfolio i jestem przekonany, że zapewni nam w przyszłości oczekiwany zwrot z zainwestowanego kapitału – deklaruje January Ciszewski, inwestor i prezes JR Holding.

Przeczytaj także: Oto pomysł na biznes

JR Holding angażuje się w SpeedGames - wyścigi samochodowe gwiazd

Rozwijane od kilku lat przez Kubę Przygońskiego i Dawida Steckiego wspólnie z marką TikTok oraz Nadią Smolarek eventy motoryzacyjne pod nazwą SpeedGames pozyskały nowego partnera – udziałowca, jest nim zarządzana przez Januarego Ciszewskiego firma inwestycyjna JR Holding. Wyścigi gwiazd to elitarne wydarzenia, które dzięki zmaganiom gwiazd i influencerów w zawodach, profesjonalnym pokazom driftingu oraz przejazdom supersamochodów promują sporty motorowe. 

Kuba Przygoński to polski kierowca rajdowy, były motocyklista, Mistrz Polski w Driftingu, wielokrotny uczestnik Rajdu Dakar, pod jego auspicjami organizowane są eventy pod nazwą SpeedGames, będące rywalizacją największych gwiazd i influencerów na torze. Dotychczas odbywało się pięć imprez rocznie, na torze Modlin, w których uczestniczyła plejada gości ze świata biznesu, show biznesu i szeroko pojmowanej rozrywki w tym takie gwiazdy i influencerzy jak Dorota Gardias, Michał Koterski, Joanna Przetakiewcz, Wiktoria Gąsiewska, Kickster, Gała, Poczciwy Krzychu, Wersow i wiele innych. Uczestnicy ścigali się w Wyścigu Gwiazd, poza tym publiczność mogła obserwować treningi oraz liczne pokazy związane z motoryzacją. Wydarzenia były relacjonowane w telewizji Polsat.

Pierwszy w Polsce Festiwal Motoryzacji 

W 2023 roku SpeedGames będą ponadto organizatorem Dfitingowych Mistrzostw Polski (DMP) zawodników profesjonalnych. W związku z tym w najbliższym sezonie wydarzenie przyjmie formę pierwszego w Polsce Festiwalu Motoryzacji, będą to dwudniowe eventy, na czterech polskich torach. Organizatorzy przewidują, że każde z wydarzeń odwiedzi około 50 tysięcy widzów, którzy oprócz DMP i zmagań gwiazd w SpeedGames, będą mogli obserwować również pokazy ponad 100 supersamochodów w car-show oraz odwiedzić strefę gastro.

- Zaprosiliśmy do współpracy Januarego wraz z JR Holding ze względu na jego doświadczenie we współpracy z influencerami oraz wiele synergii, jakie zamierzamy razem wykorzystać rozwijając eventy w tym roku. Poszerzenie formuły SpeedGames pozwoli nam zrealizować budżet kilkunastu milionów zł obrotów – deklaruje Dawid Stecki współzałożyciel i CEO SpeedGames.

Organizatorzy zamierzają pozyskać kolejnych inwestorów. Partnerem wydarzeń jest platforma TikTok, która zapewnia obszerne pokrycie w mediach społecznościowych, co wraz z udziałem wielu osobowości medialnych pozwala na szeroką promocję wydarzeń. Plany rozwojowe zawierają nie tylko pozyskiwanie przychodów od sponsorów i z biletów, ale również z transmisji, uruchomienie marki odzieżowej, projekty NFT itp.  

- Ekspozycja na tak nowatorskich i prestiżowych wydarzeniach jak SpeedGames nie tylko przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności JR Holding, ale także wpisuje się w naszą strategię wspierania projektów związanych z nowoczesnymi mediami oraz rozrywką. Dotychczas w naszym portfelu tą branżę reprezentowała Ekpa Holding, a od teraz będziemy również partycypować w rozwoju tych niezwykle emocjonujących zmagań, które stanowią nie tylko świetną rozrywkę, ale jestem przekonany, że okażą się dla nas również korzystną inwestycją – podkreślił January Ciszewski, inwestor i Prezes JR Holding.

Oprócz platformy TikTok i Grupy Polsat przedsięwzięcie wspierały lub wspierają również takie marki jak RedBull, Samsung, XTB, Goodyear, Betclic, Kaufland oraz Motul itd.

ZOBACZ RÓWNIEŻ