Family offices jeszcze nie dla nas

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 67
Aby zostać w Polsce klientem bankowości prywatnej, wystarczy mieć 1 mln zł. Lecz żeby w pełni skorzystać z jej możliwości, trzeba mieć dużo, dużo więcej.

Pojęcie „bankowości prywatnej” (private banking) wymyślono prawie 350 lat temu, w 1672 r.,  w C. Hoare & Co. – jednym z najstarszych brytyjskich banków. Jak wyjaśnia Małgorzata Anczewska, dyrektor departamentu bankowości prywatnej w mBanku, oznacza ono szeroko rozumiane usługi, świadczone dla najbardziej zamożnych klientów indywidualnych (tzw. High Net Worth Individuals – HNWI), polegające głównie na długoterminowym zarządzaniu ich aktywami finansowymi. 

Można powiedzieć, że horyzont inwestycyjny jest tu praktycznie nieograniczony, co, obok elitarności krojonych na miarę usług, zdecydowanie wyróżnia private banking, podobnie jak taka dywersyfikacja portfela, pod względem klas aktywów i geograficznym, aby pieniądze klienta były jak najbardziej bezpieczne. 

Z czasem pojęcie bankowości prywatnej rozciągnięto na rozmaite usługi pozafinansowe, jak pomoc concierge’a, doradztwo prawne, networking, czyli kluby dla elity, czy finansowa edukacja dla dzieci klientów. Te dodatkowe usługi, w miarę jak zaostrza się walka o najbogatszych, stają się coraz bardziej „życiowe”, łącznie z błyskawiczną pomocą w razie zgubienia tuż przed ślubem obrączek czy kart kredytowych na drugim końcu świata. 

Nadal jednak najważniejsze jest kompleksowe zarządzanie powierzonym majątkiem. – Bankowość prywatną oferują przede wszystkim banki, ale również butiki inwestycyjne, domy maklerskie, niewielkie firmy doradztwa inwestycyjnego, fundusze inwestycyjne – wylicza Małgorzata Anczewska. 

U nas większość klientów tego rodzaju usług to przedsiębiorcy, ale są...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2018 (31)

Więcej możesz przeczytać w 4/2018 (31) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie