Everli przyspiesza ekspansję rynkową w Europie. 100 mln dol. od inwestorów pomoże w dalszym rozwoju

everli
Fot. materiały prasowe
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Jest partnerem takich europejskich marek jak Lidl, Kaufland, Carrefour czy Spar. Nowa runda inwestycyjna o wartości 100 mln dol. pozwoli firmie kontynuować międzynarodową ekspansję.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to szybko rosnący trend w branży e-commerce. Tylko w zeszłym roku sprzedaż Everli wzrosła prawie czterokrotnie do 130 mln dol., a usługa jest już dostępna w ponad 70 miastach w Europie. Dodatkowa inwestycja pozwoli nie tylko przyspieszyć międzynarodową ekspansję, ale również znacząco skalować zespół w obszarach takich jak technologia, operacje, marketing i finanse.

Nowa runda finansowania serii C została poprowadzona przez grupę Verlinvest, przy udziale nowych inwestorów takich jak Luxor, DN Capital, C4 Ventures i Convivavilité Ventures oraz wsparciu dotychczasowych: FITEC (członek Fondo Italiano d’Investimento), 360 Capital Partners, Innogest i DIP. Warto zaznaczyć, że ta ostatnia runda jest największą jak dotąd rundą finansowania Everli.

Zakupy spożywcze online coraz bardziej dostępne

Aplikacja Everli pozwala klientom wybrać swój ulubiony supermarket i zamawiać produkty z dostawą na określoną godzinę, nawet tego samego dnia przez dedykowanego Szopera. Bezpieczeństwo i wygoda stały się istotne dla konsumentów, którzy podczas pandemii Covid-19 coraz chętniej korzystają z rozwiązań online w celu zaspokojenia potrzeb związanych z zakupami spożywczymi. Zamówienia są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową.

- Verlinvest jest aktywnym inwestorem w przestrzeni konsumenckiej od ponad 25 lat. Obecnie przeżywamy rewolucję konsumencką na dużą skalę, w ramach której klienci kupują artykuły spożywcze masowo, trwale przechodząc do Internetu. Jesteśmy dumni, że razem z Everli dokonujemy rewolucji w branży spożywczej. - mówi Simone Sallustio, dyrektor wykonawczy Verlinvest. I dodaje: Everli łączy swoją doskonałość w zakresie wykorzystania technologii i danych z wieloletnim doświadczeniem swoich partnerów w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. To połączenie zapewnia podstawy do umocnienia się jako lidera europejskiego rynku e-grocery, poprzez dostarczanie konsumentom jeszcze lepszych usług, a partnerom detalicznym i markom FMCG nowych możliwości współpracy, w szczególności w zakresie rozwijania oferty reklamy cyfrowej.

Everli wchodzi na kolejne rynki

Od momentu uruchomienia Everli stale się rozwija, a polski rynek już dziś stanowi 20 proc. wszystkich zamówień. Ubiegły rok upłynął firmie pod znakiem intensywnego rozwoju. Początkiem 2020 roku rozpoczęto działalność w Polsce, a następnie w Czechach i Francji - udostępniając usługę w ponad 70 miastach w całej Europie. W miarę rozwoju, Everli oferuje markom FMCG działania reklamowe i promocyjne na swojej platformie oparte o wielowymiarową analizę koszyków i zwyczajów konsumentów. Dzięki tym rozwiązaniom działy Trade Marketingu marek FMCG zyskują zupełnie nowy punkt styku z klientem. Warto również dodać, że model logistyki oparto na ponad 3000 dedykowanych Szoperów (w tym 600 w Polsce), zapewniając im elastyczne możliwości zatrudnienia.

- Od początku 2020 roku objęliśmy zasięgiem naszych usług 23 miasta, m.in Białystok, Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Wrocław, Warszawę, a także okolice stolicy: Piaseczno, Piastów. To oznacza, że w zasięgu Everli jest obecnie ok. 9 milionów mieszkańców Polski. Nasi Klienci mogą wybierać spośród dużych sieci Kaufland, Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, SPAR oraz E.Leclerc. Rozwijamy też aktywnie współpracę z markami FMCG. W Polsce Everli współpracuje już między innymi z liderami rynkowymi z kategorii napojów, piw czy nabiału, a zainteresowanie marek naszą ofertą dynamicznie wzrasta. Nowa runda finansowania pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój nie tylko poprzez dotarcie do nowych miast, ale również większe inwestycje marketingowe i technologiczne, a także przyspieszy rozwój nowych, zróżnicowanych modeli operacyjnych. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland.

Everli rozwija nowe współprace

O dynamicznym rozwoju usługi Everli w Polsce świadczy zarówno procentowy wzrost liczby zamówień (w lutym 2021 było to 1000 proc. rok do roku), ale również współpraca z kluczowymi partnerami biznesowymi. Od września 2020 klienci supermarketu Kaufland mogą dokonać zakupów online za pośrednictwem platformy Everli z dostawą nawet tego samego dnia. W listopadzie do grona partnerów platformy dołączyła również sieć SPAR.

- Cały czas szukamy nowych możliwości współpracy, aby nasza oferta była dla konsumentów jeszcze bardziej atrakcyjna. Mogę już oficjalnie poinformować, że w przeciągu najbliższych tygodni uruchamiamy współpracę z pierwszym partnerem spoza kategorii dużych i znanych sieci spożywczych. Klienci Everli już niedługo będą mogli kupować lokalne rzemieślnicze produkty z internetowego targu naturalnego jedzenia PORA NA POLA. W ciągu najbliższych miesięcy dołączymy kolejnych partnerów - podsumowuje Podkowińska-Tretyn.

 

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ