Jak skutecznie wypromować firmę?

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock 49
O tym, jak istotne znaczenie ma promocja przedsiębiorstwa, świadczą rosnące z roku na rok nakłady ponoszone na reklamę. Obecność marki w świadomości odbiorców jest jednym z warunków sukcesu. Jednak jego podstawę stanowi odpowiednia strategia poprzedzona a

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

O tym, jak istotne znaczenie ma promocja przedsiębiorstwa, świadczą rosnące z roku na rok nakłady ponoszone na reklamę. Obecność marki w świadomości odbiorców jest jednym z warunków sukcesu. Jednak jego podstawę stanowi odpowiednia strategia poprzedzona analizą rynku. W tym zakresie pomocą może służyć partner biznesowy, który z racji doświadczenia i posiadania odpowiednich narzędzi będzie w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Skuteczne działania marketingowe powinny przede wszystkim docierać do określonej grupy klientów – potencjalnych odbiorców dóbr lub usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Dlatego też kluczowym zagadnieniem jest we współczesnych realiach określenie profilu klienta i dotarcie do niego z wyraźnym przekazem, który wywoła potrzebę posiadania.

Jak skutecznie dotrzeć do klienta?

Firmy, szczególnie z sektora średnich i małych przedsiębiorstw, ukierunkowane są na wytwarzanie określonych produktów lub oferowanie usług. Rzadko posiadają one jednostki organizacyjne odpowiedzialne za reklamę. Działania promocyjne w takich firmach prowadzone są zwykle tradycyjnymi kanałami, bez uprzednich badań rynku. Najczęściej przedsiębiorcy korzystają z reklam w prasie, lokalnej telewizji lub kolportują ulotki wśród mieszkańców w obrębie działania firmy. Tego typu działania promocyjne najczęściej nie przynoszą zadowalających efektów. Rozwiązaniem może być pozyskanie partnera biznesowego specjalizującego się w szeroko pojętych działaniach reklamowych. Na uwagę zasługuje bowiem fakt, że tak jak przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji lub usługach, tak też istnieją firmy świadczące usługi w zakresie skutecznej reklamy, której celem jest pozyskanie dla klienta potencjalnych odbiorców. Tego typu partnerem może być dom mediowy.

Partner biznesowy do zadań specjalnych

Dom mediowy jest firmą, która wyrosła z tradycyjnych agencji reklamowych. Rosnące potrzeby rynku spowodowały wyodrębnienie jednostek organizacyjnych, które podjęły działania zmierzające do pozyskiwania mediów emitujących reklamy. W wyniku rozwoju rynku jednostki te stawały się stopniowo niezależnymi, odrębnymi firmami odpowiedzialnymi w głównej mierze za pozyskanie kanałów komunikacji. Obecnie dom mediowy to firma z kręgu organizacji marketingowych, która w sposób kompleksowy prowadzi od początku do końca kampanie reklamowe ukierunkowane na sukces przedsiębiorstwa.
– Najlepsza firma to taka, która podpowiada najskuteczniejsze rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta – mówi Rafał Sobiczewski z ZenithOptimedia Group – Domy mediowe – ranking uwzględniający ich pozycję na rynku szczególnie powinien dawać w tej kwestii do myślenia – powinny monitorować na bieżąco poszczególne etapy kampanii reklamowej, analizować je, a w razie potrzeby modyfikować w taki sposób, aby osiągnąć optymalny efekt. Kluczowym zagadnieniem dla przedsiębiorstwa poszukującego odpowiedniego domu mediowego, który poprowadzi kampanię reklamową, jest znalezienie właściwego partnera. Pomocne mogą być wszelkiego rodzaju raporty, zestawienia czy też analizy skuteczności akcji promocyjnych prowadzonych przez poszczególne firmy.

Rozwój rynku reklamy

Rynek reklamy wciąż odnotowuje tendencję wzrostową. Bieżący rok najprawdopodobniej uzyska 3% wzrostu w stosunku do 2014 roku, co oznacza, że wartość rynku reklamowego osiągnie poziom ok. 6,745 mld zł. Do niedawna najpopularniejszą formą dotarcia do potencjalnych klientów były reklamy emitowane w prasie, radiu i telewizji. Wydawało się, że media te przegrają w konkurencji z reklamami w sieci. Okazuje się, że telewizja w dalszym ciągu pozostaje jednym z najważniejszych mediów, jeśli chodzi o rynek reklamowy. W 2015 roku wartość reklam telewizyjnych osiągnie wzrost o 4%, a wydatki poniesione przez reklamodawców szacuje się na niemal 530 mld dolarów. Prognozy na rok 2016 są równie optymistyczne. Analitycy przewidują, że przychody z reklam odnotują wzrost na poziomie 4,7%, co przełoży się na przyrost w wysokości niemal 25 mld dolarów.

Obecnie jednym z najpopularniejszych mediów stał się internet. Biorąc pod uwagę zasięg i sposób wykorzystywania go przez użytkowników, medium to daje największe szanse na dotarcie do optymalnej grupy odbiorców. Ma to również swoje odzwierciedlenie w wynikach rynku reklam w sieci. Okazuje się, że w stosunku do 2014 roku uzyska on rezultat lepszy o 12,2%. Tak wyraźna dynamika zmian nie jest zaskoczeniem. Internet to bowiem ten kanał, który jest obecnie najchętniej odwiedzany przez użytkowników.

Okazuje się, że branżą, która najwięcej inwestuje w reklamę, jest handel. W stosunku do roku ubiegłego sektor ten odnotował wzrost inwestycji o 8,6%, co oznacza nakład większy o 37,5 mld zł. Drugim co wielkości reklamodawcą jest sektor farmaceutyczny, którego budżet w roku 2015 wzrósł w stosunku do roku poprzedniego o 30,9 mln zł.

Skuteczna promocja firmy to przede wszystkim rzetelny, dobry partner biznesowy. Jednym z nich może być dom mediowy, który nie tylko opracuje precyzyjny plan kampanii reklamowej, ale również będzie na bieżąco analizował skuteczność promocji marki. Kluczowym zagadnieniem jest poprowadzenie akcji promocyjnej w taki sposób, aby przyniosła ona wymierne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży produktu lub usług.

ZOBACZ RÓWNIEŻ