Cloud Technologies stawia na zagranicę. "80 proc. przychodów ze sprzedaży danych pochodzi z USA"

Piotr Prajsnar
Piotr Prajsnar, prezes zarzadu Cloud Technologies
Cloud Technologies, polska spółka zajmująca się szeroko rozumianą technologią chmurową, szykuje mocniejszą ekspansję na zagraniczych rynkach. Już teraz zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży danych pochodzi z USA. Firma chwali się także wzrostem znaczenia po debiucie na parkiecie głównym GPW.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Cloud Technologies, notowana na głównym rynku GPW spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych do targetowania reklamy internetowej, opublikowała raport z szacunkową dynamiką sprzedaży cyfrowych informacji w październiku br. Szacunkowa wartość wskaźnika dynamiki sprzedaży danych wyniosła 47 proc. r/r. Tym samym spółka kontynuuje dynamiczny rozwój, utrzymując dwucyfrową dynamikę wzrostu w kluczowym segmencie działalności. 

Zagraniczna ekspansja Cloud Technologies procentuje?

 - Sprzedaż danych jest działalnością globalną i skalowalną, która odpowiada za dynamiczny rozwój Cloud Technologies, co potwierdzają osiągane przez nas wyniki finansowe. Kluczowy dla nas segment odpowiada już za 80% przychodów spółki. Zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży danych, bo aż 80% pochodzi z USA i jest rozliczana w dolarach – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Raportowany przez spółkę wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych cyfrowych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies oraz jest wyliczany bezpośrednio w USD. W raportach okresowych sprzedaż danych cyfrowych obejmuje wszystkich klientów spółki oraz jest raportowana w PLN. Z tego powodu możliwe są różnice pomiędzy dynamiką sprzedaży raportowaną w szacunkach miesięcznych a dynamiką sprzedaży pokazywaną w raportach okresowych.

 - Koncentracja działalności Cloud Technologies wokół segmentu sprzedaży danych jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju, której celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy danych na globalnym rynku - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. - 12 grudnia mieliśmy przyjemność ogłosić realizację innego ważnego elementu naszej strategii jakim był debiut na głównym rynku GPW. 

Wzrost akcji Cloud Technologies po debiucie

W dniu debiutu kurs akcji spółki wzrósł na otwarciu o 2,5%. Tym samym Cloud Technologies zalicza się do wąskiego grona spółek, które debiut na głównym rynku GPW w 2022 r. mogą zaliczyć do udanych. Spółka debiutowała na NewConnect 18 maja 2012 r. Podczas ponad 10 lat obecności na rynku NewConnect, kurs ceny akcji Cloud Technologies wzrósł ponad 23 krotnie.

Jak podaje firma, wejście na główny rynek GPW to ważny etap w rozwoju spółki. W związku z przejściem na główny parkiet, Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.

W III kwartale tego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.

Czym zajmuje się Cloud Technologies?

Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. 

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). 

ZOBACZ RÓWNIEŻ