Carrefour wzmocni swoją pozycję na rynku dzięki przejęciu sieci Cora i Match

Carrefour
Fot. shutterstock.
Grupa Carrefour podpisała umowę z grupą Louis Delhaize w sprawie nabycia banerów Cora i Match we Francji. Transakcja, która musi jeszcze uzyskać zgodę urzędu antymonopolowego, wyraźnie zwiększy pozycję Carrefour na rynku. Przejęcie ma zaplanowany termin zamknięcia na lato 2024 roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przejęte przez Carrefour sieci Cora i Match posiadają łącznie 175 sklepów i zatrudniają około 24 000 pracowników we Francji. Obie sieci wygenerowały w 2022 roku sprzedaż netto w wysokości 5,2 mld euro. Transakcja obejmuje również nabycie nieruchomości 55 hipermarketów i 77 supermarketów - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Carrefour - wiodąca pozycja na rynku detalicznym

Szacuje się, że po trzech latach po zamknięciu transakcji - przyniesie ona roczne korzyści w wysokości 110 mln euro. W ramach transakcji firma Carmila, w której Carrefour ma 36% udziałów, nabyła 93% udziałów w Galimmo, właścicielu 52 galerii handlowych przylegających do sklepów Cora.

Przejęcie Cora i Match umożliwia Carrefour potwierdzenie swojej wiodącej pozycji na francuskim rynku detalicznym. Obie sieci są znane z doskonałej lokalizacji sklepów i silnej komplementarności geograficznej. Transakcja wpisuje się w strategię rozwoju zewnętrznego Carrefour, która opiera się na ukierunkowanych akwizycjach.

Albo słońce, albo burza z piorunami. Jakie reguły rządzą rynkami

22,5 proc. większe udziały Carrefour w rynku detalicznym

Carrefour jest jednym z największych graczy na rynku detalicznym we Francji. Połączenie sił z sieciami Cora i Match pozwoli mu jeszcze bardziej wzmocnić swoją obecność i zwiększyć udziały na rynku. Według danych firmy Kantar, przejęcie sieci Cora i Match pozwoli Carrefour zwiększyć swoje udziały na francuskim rynku detalicznym do 22,5%.

Przejęcie zostanie sfinalizowane w gotówce, a wartość przedsiębiorstwa Cora i Match wynosi 1,05 mld euro - informują spółki we wspólnym oświadczeniu. Transakcja przyniesie liczne korzyści w zakresie optymalizacji wyników handlowych oraz synergii logistycznych i zakupowych. Carrefour jest przekonany, że przejęcie tych sieci przyczyni się do dalszego rozwoju i wzmocnienia jego pozycji na rynku - czytamy w komunikacie firmy.

Rusza druga edycja “Rookie of the Year”. Zgłoś startup i sięgnij po biznesowy Olimp