Brytyjski startup Volta Trucks pozyskuje 260 mln dolarów na elektryczny pojazd
Volta Trucks / Fot. Materiały producentaVolta Trucks to brytyjski startup z sektora pojazdów elektrycznych (electric vehicle - EV). To zarazem pierwszy na świecie twórca w 16-tonowego EV, przeznaczonego do logistyki wewnątrzmiejskiej. Firma ogłosiła w piątek, że udało jej się zebrać 260 mln dolarów w ramach finansowania serii C. Rundę finansowania poprowadził fundusz hedgingowy Luxor Capital, który już wcześniej zainwestował w Volta Trucks.
Sprawdź: Kanapka Drwala
Najnowsze doniesienia o finansowaniu pojawiają się zaledwie pięć miesięcy po tym, gdy startup zebrał 37 mln euro w ramach finansowania serii B, we wrześniu 2021 r. W tym czasie Volta Trucks poinformował, że otrzymał 2500 miękkich zamówień przedpremierowych na swój pojazd Zero Truck, na łączną wartość ponad 705 mln dol. Ten zastrzyk gotówki firma wykorzystała do sfinansowania seryjnej produkcji ciężarówek elektrycznych Volta Zero. Gotowe pojazdy powinny trafić na ulice w drugiej połowie 2022 r.
Volta Trucks nie może też narzekać na brak zainteresowania ze strony rynku. Obecnie firma podaje, że jej portfel zamówień przekracza obecnie 5000 pojazdów o łącznej wartości ponad 1 mld euro. Dodajmy, że prototyp Volta Zero został zaprezentowany w 2020 r., a pierwszy działający pojazd Zero ukazał się w czerwcu 2021 r. Seryjna produkcja ruszy w tym roku.
Startup przekonuje, że nadal koncentruje się na dostarczeniu swojego pierwszego komercyjnego pojazdu EV - Volta Zero. To 16-tonowa ciężarówka elektryczna, która posłuży za pojazd floty dostawczej ostatniej mili, stosowanej w centrach miast. Z pewnością firmy kurierskie powinny być zainteresowane takimi pojazdami. Ciężarówka zapewnia zasięg od 95 do 125 mil (152 - 200 km) w trybie całkowicie elektrycznym, a firma przekonuje, że jej pojazdy wyeliminują ok. 1,2 mln ton CO2 do 2025 r.
Inspiracje: Jessica Biel
Startup działa od 2019 r. i zajmuje się wyłącznie pojazdami elektrycznymi i usługami z tej branży. Ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, choć dodatkowe biura znajdziemy w Szwecji i Francji.