Brand24 przejęty przez amerykańskiego giganta. Co czeka polski startup?

Zarząd Brand24
Zarząd Brand24
Amerykański Semrush, platforma zajmująca się wsparciem dla działań SEO, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy - mówi Michał Sadowski.

Przeczytaj także nasz wywiad z Michałem Sadowskim

Co stanie się z Brand24

Brand24, który powstał 14 lat temu jako wrocławski start up monitorowania mediów, ma za sobą najlepszy rok w historii. Dziś z narzędzi oferowanych przez Brand24 korzystają 4 000 marek ze 160 krajów, wśród których znajdują się takie instytucje i organizacje jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung, czy Uber. Wizja rozwoju firmy od wielu lat znacznie przekraczała granice polskiego rynku. Dlatego założyciele podjęli strategiczną decyzję o połączeniu sił ze swoim wieloletnim partnerem biznesowym Semrush.

W wyniku transakcji, Semrush Holding (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się głównym udziałowcem Brand24. Spółka objęła 57% akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli.

- Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Współpracujemy jako partnerzy od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.

- Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Jesteśmy w 100 % skupieni na Brand24. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush przenieść ją na wyższy poziom rozpoznawalności i wyników - mówi Michał Sadowski. Jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu.

Amerykańska spółka już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób. Transakcja wzmacnia również misję Semrush polegającą na czynieniu marketingu łatwym i dostępnym dla firm każdej wielkości.

Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie danych otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych, innowacyjnych. Semrush ma też dobry track rekord pracy z polskimi projektami - inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i Członek Zarządu w Brand24.

- Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacząco wzbogaci polski ekosystem startupów. Dzięki niej, Brand24 pośrednio trafia też na amerykańską giełdę NYSE. To dla nas unikalna okazja na poznanie od wewnątrz funkcjonowania na amerykańskiej giełdzie wśród największych firm technologicznych świata. Mamy teraz znacznie szerszą, globalną i kompleksową platformę działania – dodaje Piotr Wierzejewski.

Czym zajmuje się Semrush

Semrush to platforma SaaS do zarządzania widocznością online, która umożliwia firmom na całym świecie prowadzenie kampanii z zakresu optymalizacji wyszukiwarek internetowych, płatnych kliknięć, treści, mediów społecznościowych oraz badań konkurencji i osiąganie mierzalnych wyników z działań marketingowych online. Semrush oferuje rozwiązania dla firm, które chcą budować, zarządzać i mierzyć kampanie w różnych kanałach marketingowych. Semrush, mając prawie 108 000 aktywnych klientów, ma swoją siedzibę w Bostonie i posiada biura w Filadelfii, Austin, Dallas, Amsterdamie, Barcelonie, Belgradzie, Berlinie, Limassol, Pradze i Warszawie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ