Aplikacja, która zmienia świat na lepsze
Associated Apps, fot. mat. prasoweZ tekstu dowiesz się m.in.:
- Na czym polega innowacyjność aplikacji The Compass
- Jak łączyć zaangażowanie społeczne z biznesem
- Dlaczego "dostępność" jest zagadnienieniem, które będzie coraz częściej obecne w działaniach biznesowych
Cały tekst znajdziesz w My Company Polska lub po zalogowaniu z aktywnym dostępem do wszystkich treści na portalu mycompanypolska.pl
---
Nie tylko osoby z dysfunkcjami wzroku, ale także osoby ze spektrum autyzmu, dla których wchodzenie w interakcje społeczne może powodować dyskomfort czy osoby z ograniczeniami w poruszaniu się, dla których odnalezienie najkrótszej drogi do danego punktu jest bardzo ważne, zainteresowane są The Compass. I nic w tym dziwnego. Wspomniana aplikacja to rewolucja w dziedzinie zwiększania dostępności budynków. W czym tkwi jej sekret? W tym, że działa jak nawigacja samochodowa, tyle że wewnątrz różnych obiektów. W ramach aplikacji można ustawić listę miejsc, które chce się odwiedzić (np. listę sklepów czy pokojów w urzędzie), następnie The Compass ustali najbardziej optymalną drogę i do nich pokieruje. A co jeśli użytkownik zejdzie z trasy? Nie ma problemu. Tak jak to bywa w klasycznych nawigacjach, system opracuje nową optymalną trasę do wybranych punktów.
Na świecie jeszcze nikt nie oferuje tak zaawansowanego rozwiązania jak to stworzone przez Associated Apps. Są aplikacje ostrzegające przed niebezpiecznymi punktami lub naprowadzającymi na szczególnie istotne miejsca w danym budynku jak chociażby schody czy windy. Są też rozwiązania polegające na drukowaniu map budynków zawierających opisy w alfabecie Braille’a.
Ale tak kompleksowej nawigacji jak The Compass jednak nikt jeszcze nie stworzył. Pomysł na produkt od początku był doceniany. W 2018 r. Associated Apps zajęło trzecie miejsce w konkursie Startuper Roku organizowanym przez Total Polska. W 2020 r. firma wygrała konkurs Thing Big: Think Social organizowany przez UPC. Rok później zajęła drugie miejsce w Huawei Startup Challenge oraz w konkursie Mazovian Startup. Jest także beneficjentem programu BRIdge Alfa współtworzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach którego otrzymała 1 mln zł wsparcia na rozwój projektu.
Sukcesy spółki pokazują, że łączenie zaangażowania społecznego z biznesem może być owocne. I to właśnie na styku biznesu i działań prospołecznych swoją przyszłość widzą twórcy aplikacji. – Swoją działalność zaczęliśmy od prac nad aplikacją The Compass. W założeniu jednak Associated Apps ma być hubem tworzącym aplikacje skierowane do osób ze szczególnymi potrzebami. Chcemy być specjalistami w dziedzinie aplikacji dostępnościowych, które będą zmieniać życie na lepsze. Jesteśmy przekonani, że prowadząc działalność biznesową, można nie tylko zarabiać pieniądze, ale także ułatwiać życie innym – podkreśla Magdalena Wawrzyniak, pomysłodawczyni...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 3/2022 (78) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.