Adlook wchodzi do Polski. Bartosz Nowak na czele lokalnego oddziału

Bartosz Nowak
Bartosz Nowak, fot. materiały prasowe
Jak tłumaczą przedstawiciele Adlook, platforma umożliwia efektywniejsze zarządzanie kampaniami brandingowymi dzięki algorytmom Deep Learning, które zaproponują najlepsze decyzje reklamowe dostosowane do wymagań cookieless.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Technologia Deep Learning, która zyskuje na popularności dzięki innowacyjnym narzędziom jak ChatGPT, stanowi fundament działania Adlook. Spółka została założona w ubiegłym roku przez RTB House i pełni obecnie strategiczną rolę w portfolio Grupy obok firm takich jak Senuto czy Whitepress, specjalizuje się w efektywnym zakupie mediów w open web i gwarantuje rezultaty oraz oferuje rozwiązania, które pozwalają marketerom efektywnie komunikować się z użytkownikami także w erze cookieless.

Jako członek inicjatywy Privacy Sandbox, zespół Adlook współtworzył rozwiązania technologiczne wdrażane w Chrome – przeglądarce, z której korzysta 63 proc. konsumentów – umożliwiające efektywne targetowanie reklam po rezygnacji z plików cookies. Zgodnie z zapowiedziami, Chrome przestanie wspierać tzw. ciasteczka już w 2024 r., tym samym wymagając od marketerów korzystania z alternatywnych, bezpieczniejszych rozwiązań.

Adlook jest jedną z pierwszych platform, która już dziś korzysta z mechanizmów cookieless w ekosystemie Chrome, w tym m.in. Topics API, które umożliwia reklamodawcom targetowanie behawioralne. Pozwala to - jak tłumaczą twórcy Adlook - na stałe podnoszenie ich efektywności w czasach, gdy ograniczony dostęp do danych o użytkownikach danych staje się wyzwaniem dla każdego marketera prowadzącego kampanie brandingowe.

Adlook - jak działa w praktyce

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań AI umożliwiających targetowanie, mierzenie i zakup mediów, a także szeregowi partnerstw – w tym m.in. z Comscore, Adelaide, Nielsen czy Scope3 – platforma Adlook pomaga markom, domom mediowym i agencjom w efektywny i oszczędny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi. Algorytmy Deep Learningowe, które są podstawą działania platformy, gwarantują znaczną redukcję wydatków związanych z emisją nieefektywnych reklam. Adlook oferuje dostęp do kluczowych formatów reklamowych online na rynku, włączając Connected TV czy In-Game Advertising.

Platforma oferuje dwa modele współpracy. W pierwszym modelu, reklamodawcy mogą korzystać z usług ekspertów Adlook, wspólnie wypracowując najbardziej efektywne strategie mediowe. W drugim natomiast, mogą pracować w modelu self-service, pozwalającym na samodzielne ustawianie, zarządzanie i optymalizację kampanii brandingowych.

Adlook - Bartosz Nowak na czele polskiego oddziału

Polskim oddziałem firmy kieruje Bartosz Nowak, Sales Director. Jest managerem z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w marketingu i sprzedaży, które zdobywał m.in. w takich spółkach, jak Grupa Spider’s Web, Agora, TVN czy Grupa Ströer. - Polscy marketerzy sprawnie przyjmują wszelkie nowinki technologiczne i potrafią je wykorzystać na swoją korzyść - mówi Bartosz Nowak. I dodaje: - Adlook opiera się na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji: Deep Learning. Dzięki temu, możemy dostarczać efektywne i relewantne reklamy tam, gdzie mają realną szansę na konwersję, z jednoczesną gwarancją rezultatów i opłatami tylko za pełne wyświetlenia wideo. Nasze sukcesy i doświadczenie z takich rynków, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Brazylia, w połączeniu z lokalną ekspertyzą, przyczyniają się nie tylko do wzrostu efektywności, ale i do budowy zrównoważonego ekosystemu reklamowego.

- Jednym z filarów naszej działalności jest bezpieczeństwo danych. Już w niedalekiej przyszłości prywatność w sieci będzie marketingowym standardem, dlatego to jeden z fundamentów produktów, które oferujemy marketerom. Nasze rozwiązania od samego początku są zbudowane w zgodzie z tym kierunkiem, niezależnie od tego, z jakich urządzeń czy formatów reklamowych korzystają klienci - komentuje Łukasz Abgarowicz, VP of Sales w Adlook.

ZOBACZ RÓWNIEŻ