nastroje konsumenckie
zobacz inne tematyGfK: Nastroje konsumenckie rosną. To kolejna poprawa wyniku
Polscy konsumenci coraz lepiej oceniają stan swoich finansów i z większym optymizmem patrzą w przyszłość – własnego i krajowego budżetu. W górę wędruje także większość pozostałych wskaźników Barometru Nastrojów Konsumenckich. A największa w tym zasługa młodzieży. Takie dane płyną z najnowszych badań GfK – An NIQ Company.
Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Według danych przedstawionych przez GfK, wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu, co może wskazywać na pewien optymizm społeczeństwa wobec przyszłości. Czy to oznacza, że nie musimy się martwić o naszą kondycję finansową?
Nastroje konsumenckie wciąż niepewne
Po wyraźnej poprawie nastrojów konsumenckich w poprzednim miesiącu, w czerwcu br. możemy mówić o ich tymczasowej stabilizacji. Na hurraoptymizm jest jednak za wcześnie – historia badania pokazuje bowiem, że cieplejsze miesiące zazwyczaj wiązały się ze wzrostem głównego wskaźnika. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK.
Fatalne nastroje konsumentów
Ufność konsumenta na poziomie -44,9 pkt. Ostatni raz tak złe opinie konsumentów zanotowano w 2004 roku.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Odbicie było tylko chwilowe
Wskaźnik nastrojów konsumenckich przygotowywany przez GfK wyniósł w lipcu br. -15,5 i spadł o 2,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. To powrót do trendu spadkowego po chwilowym odbiciu w czerwcu.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Polacy zaczynają bać się inflacji?
Jak wynika z najnowszego badania GfK, nastroje konsumenckie są w Polsce coraz gorsze. Mimo to mieszkańcy naszego kraju reagują na turbulencje gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej niż przeciętni obywatele Unii Europejskiej.