Żadna technologia nie zastąpi kontaktu między ludźmi

promedica
Fot. materiały prasowe.
Promedica24 to lider usług opiekuńczych w Europie. Firma jako pierwsza w branży wprowadziła aplikacje przeznaczone dla seniorów oraz adresowane do osób, które się nimi opiekują.Technologie organizacji doceniono m.in. w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards 2022. O usługach Promedica24 rozmawiamy z Pauliną Milak, p.o. dyrektora Działu Rozwoju i Wsparcia Systemów Operacyjnych w Promedica24.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2023 (92)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na ile branża opieki nad seniorami jest scyfryzowana? Do tej pory kojarzyła mi się raczej z ogłoszeniami na słupach, trochę na granicach szarej strefy.

Branża nareszcie przenosi się do internetu, choć nie zapominajmy, że jest bardzo specyficzna, ponieważ kontakt z drugim człowiekiem jest jej najważniejszym elementem. Senior i opiekun stanowią w zasadzie jedność – muszą się doskonale komunikować, rozumieć nawzajem. Bez tzw. chemii taka współpraca się nie uda. 

Jeśli chodzi o aplikacje mobilne, to Promedica24 jest pionierem branży, ponieważ teraz w Polsce nie ma żadnej organizacji, która oferowałaby podobne technologie. Chcemy, aby m.in. poprzez odpowiedni wizerunek online, ludzie kojarzyli nas jako firmę, której można zaufać! 

Jak ważne – w branży o takiej specyfice – jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników? 

Zaryzykuję stwierdzenie, że nie innowacyjność, ale pełne wsparcie opiekuna jest największą wartością, jaką oferujemy. Wszystkie przygotowywane przez nas umowy są weryfikowane przez doświadczone kancelarie prawne. Proces rekrutacji może wydawać się długi i skomplikowany, ale to wszystko po to, by seniorzy i ich opiekunowie czuli się bezpiecznie. Co więcej, jesteśmy w pełni transparentni. Podam przykład: opiekun widzi szczegółowo w aplikacji wszystkie informacje związane z wynagrodzeniem  – jej wysokość, termin wypłaty, kwoty, jakie są odprowadzane na poszczególne składki – oraz polisą ubezpieczeniową. To ważne życiowe kwestie, o których dokładnie informujemy naszych opiekunów, wiedząc, jakie to ma dla nich znaczenie. 

Ponadto w naszych aplikacjach łatwo można znaleźć wszystkie niezbędne alarmowe numery telefonów, jest też zakładka z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. W jednym przejrzystym narzędziu – jakim są aplikacje – zbieramy dane, które do tej pory były rozproszone. 

W jakim kierunku będzie rozwijać się Promedica24? 

Ważnym elementem, który chcemy rozwijać jest opcja chatu dla wszystkich użytkowników. Jeśli seniorowi nie będzie zgadzała się kwota na fakturze, będzie mógł bezpośrednio napisać do naszego działu zajmującego się tym obszarem. Jeżeli u opiekuna seniora pojawią się wątpliwości związane z wyjazdem bądź podróżą – właściwy menedżer  kontraktu sprawnie odpowie na wszystkie pytania. 

Wprowadzimy również m.in. usługę szczegółowego opisu planu dnia seniora, dzięki czemu opiekun będzie dokładnie wiedział, jakie przyzwyczajenia ma osoba, którą będzie się zajmował. To niezwykle istotna kwestia, ponieważ musimy pamiętać, że starsi ludzie cenią sobie regularność, są przyzwyczajeni do pewnych standardów, więc niedobrze jest zaburzać ich wypracowany przez lata plan dnia. Z tą opcją wiąże się kolejna nowa usługa, a więc regularna i rzetelna aktualizacja stanu zdrowia seniora. 

Ostatnio wiele mówi się o rewolucji AI, która ma zlikwidować wiele zawodów. Myśli pani, że dojdziemy do momentu, w którym seniorami zacznie opiekować się algorytm, a nie człowiek? 

Sztuczna inteligencja pomoże usprawnić mnóstwo procesów, ale w tym wypadku nic nie zastąpi kontaktów międzyludzkich. Wyobrażam sobie za to, że kiedyś pojawią się chociażby roboty wspomagające opiekę, np. przenoszące osoby z łóżka na wózek inwalidzki. Jednak bez chemii – o której mówiłam na początku – żadna technologia nie przyniesie pożądanych efektów.

------------------------------------

Komentarz:

Michał Turzyński – Project Manager koordynujący projekty Digital Tech w Promedica24:

Poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych – aplikacji wpłynęliśmy na to, że usługa opieki domowej jest bardziej komfortowa zarówno dla naszych opiekunów, jak i naszych klientów. 

My Company Polska wydanie 5/2023 (92)

Więcej możesz przeczytać w 5/2023 (92) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ