Sprzedaż aut wciąż na plusie

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 74
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało 247 tys. nowych samochodów osobowych, o ponad 17 proc. więcej niż rok temu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało 247 tys. nowych samochodów osobowych, o ponad 17 proc. więcej niż rok temu.

Półroczne wyniki potwierdzają, że ubiegłoroczny i jednocześnie najwyższy w tym stuleciu rezultat sprzedaży samochodów to nie jednorazowy pik, ale początek wzrostowego trendu. Co prawda czerwiec był pierwszym miesiącem w tym roku z jednocyfrową dynamiką, ale i tak okazał się najlepszym czerwcem od kilkunastu lat – mówi Jacek Opala, członek zarządu firmy Exact Systems, zajmującej się kontrolą jakości, czyli selekcją, naprawą i sortowaniem części, komponentów oraz wyrobów gotowych dla przedstawicieli branży motoryzacyjnej.

67,7 proc. kupujących nowe samochody osobowe w naszym kraju to firmy. Tylko 32,3 proc. stanowią klienci indywidualni. Najchętniej kupowaną marką samochodową przez indywidualnych klientów w segmencie osobówek w minionym półroczu w Polsce była Toyota. Drugą pozycję zajęła Skoda, wyprzedzając Opla, który uplasował się na trzecim miejscu. Firmy natomiast najchętniej kupowały kolejno Skodę, Volkswagena i Toyotę.

Wzrosty utrzymują się nie tylko w Polsce, ale w prawie całej Europie. W pierwszej części tego roku mieszkańcy państw członkowskich Unii Europejskiej kupili 8 mln nowych osobówek (wzrost o 4,7 proc. r/r). Najchętniej kupowaną marką od stycznia do czerwca tego roku pozostał Volkswagen.

ZOBACZ RÓWNIEŻ