Profesjonalne zdjęcie i wydruk w 3 minuty. Empik rozpoczyna współpracę ze startupem PhotoAiD

Nowe możliwości druku zdjęć w Empiku
Grupa Empik rozszerza swoje usługi o punkty stacjonarne. Dzięki temu, podczas zakupów w wybranych salonach, klienci będą mogli wydrukować zdjęcia w zaledwie 3 minuty.
Łukasz Kmiecik, CEO Empik Foto, komentuje: – Decyzja o wprowadzeniu usługi druku zdjęć w sieci salonów Empik jest odpowiedzią na wyraźną lukę rynkową. Z jednej strony znikają tradycyjne studia fotograficzne, z drugiej – coraz więcej osób chce zachować swoje zdjęcia w fizycznej formie. Dziś niemal każdy korzysta ze smartfona, który umożliwia robienie fotografii w wysokiej jakości, a ludzie pragną utrwalić te wspomnienia w formie namacalnej, mieć je pod ręką, a nie tylko w chmurze. Ten trend dynamicznie napędza rozwój druku cyfrowego, a my postanowiliśmy go wykorzystać – stąd pomysł na Foto Kioski w Empiku.
Jak działa PhotoAiD?
Foto Kioski zaprojektowano z myślą o szybkim i łatwym procesie drukowania zdjęć. Wyposażono je w nowoczesną i intuicyjną aplikację. Urządzenia umożliwiają ekspresowy druk zdjęć w popularnych formatach (10x15 cm, 15x15 cm, 15x20 cm) oraz profesjonalne przygotowanie zdjęć do dokumentów za pomocą aplikacji PhotoAiD.
System obsługuje zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe przesyłanie plików przy użyciu kodu QR, co zapewnia elastyczność w transferze danych. Automaty akceptują płatności kartą zbliżeniową oraz BLIK-iem. Cały proces, od przesłania zdjęć po odbiór gotowych odbitek, zajmuje od 2 do 3 minut.
Łukasz Kmiecik dodaje: – Wprowadzenie Foto Kiosków pozwala wykorzystać potencjał całego ekosystemu Empik. Integrujemy cyfrowe doświadczenia Empik Foto z szeroko rozbudowaną siecią fizycznych punktów sprzedaży, tworząc omnichannelowe rozwiązanie, które odpowiada na oczekiwania klientów. To inwestycja w przyszłość, która ma potencjał zdefiniowania na nowo standardów obsługi w branży fotograficznej. Naszym celem jest uczynienie Empiku naturalnym miejscem do druku zdjęć w Polsce.
Partnerstwo z PhotoAiD
Partnerstwo z PhotoAiD jest kluczowe dla realizacji technicznej przedsięwzięcia. Polski startup specjalizuje się w fotografii biometrycznej od ponad pięciu lat, działając w ponad 150 krajach. PhotoAiD posiada również doświadczenie w obsłudze rozwiązań offline, zarządzając ponad 400 fotokabinami w Polsce.
Tomasz Młodzki, CEO PhotoAiD, wyjaśnia: – Rynek druku fotograficznego w Polsce potrzebował nowej jakości i innowacyjności. Dotychczas dostępne na rynku rozwiązania są nieco przestarzałe z anachronicznym interfejsem, częstymi awariami i negatywnymi ocenami klientów. Nasze Foto Kioski łączą innowacyjność technologiczną z intuicyjnością obsługi i wprowadzają ten rodzaj urządzeń w XXI wiek. Chcemy zrewolucjonizować branżę druku fotograficznego w Polsce. Foto Kioski zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej prostocie obsługi przy zachowaniu najwyższej jakości końcowego produktu. W zaledwie kilka chwil zdjęcia z telefonu można wydrukować i zachować w fizycznej formie najpiękniejsze wspomnienia, a tego oczekują klienci.
Plany na przyszłość
Pilotaż Foto Kiosków rozpoczęto 23 września w czterech salonach Empik w Warszawie. Następnie, 2 października, projekt wystartował w Sopocie (Empik Promenada). Do połowy października 2025 roku pilotaż obejmie łącznie 10 lokalizacji w Polsce, w tym salony w CH Manhattan (Gdańsk), CH Wroclavia (Wrocław), CH Posnania (Poznań), Galeria Dekada (Skierniewice) oraz w Szczecinku.
W perspektywie długofalowej Foto Kioski mają być stopniowo wprowadzane we wszystkich salonach Empik w Polsce. Planowane jest również rozszerzenie funkcjonalności urządzeń.
W czwartym kwartale 2025 roku mają zostać uruchomione personalizowane fotokartki na różne okazje, z możliwością dodawania własnych zdjęć. Firmy planują także umożliwienie klientom druku dokumentów PDF, DOCX i ODT w formacie A4 bezpośrednio z kiosku. Długoterminowa strategia przewiduje rozwój produktów opartych na sztucznej inteligencji, obejmujących intuicyjny wybór i przygotowanie zdjęć, personalizację oraz inteligentne rekomendacje, a także wprowadzenie kolejnych innowacyjnych fotoproduktów.
Inne sukcesy
Warto przypomnieć, że PhotoAiD został uznany przez Financial Times za jedną z 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie. Poza tym uznanie zdobyło 10 innych polskich startupów. Szczegóły znajdziecie pod linkiem.
Kupisz książkę mrugnięciem oka. PayEye wchodzi do Empiku
Mastercard, Empik i polski fintech PayEye wprowadzają nową technologię płatności do salonów prasowych. Pilotażowy program, który obejmie pięć salonów Empik, ma na celu przetestowanie innowacyjnego systemu płatności biometrycznych. Konsumenci będą mogli zapłacić za zakupy, po prostu spoglądając w ekran.