Podbił świat polskim kawiorem

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Antoni Łakomiak stworzył firmę, która jest największym producentem kawioru w Europie i drugim na świecie. Sprzedawany pod marką Antonius Caviar produkt można znaleźć w najlepszych restauracjach.

Antoni Łakomiak ma dwie pasje: książki i ryby. Obu poświęca mnóstwo czasu i choć nie został pisarzem, to o stworzonym przez niego biznesie można napisać pokaźne tomiszcze. Jego przygoda z rybami zaczęła się w dzieciństwie, kiedy chodził wędkować nad Wartę. W młodości, ku zdziwieniu kolegów, wybrał nietypowy kierunek studiów – rybactwo śródlądowe w odległym Olsztynie. Wyjechał, ale nigdy nie porzucił Wielkopolski. Wrócił tam z dyplomem i zaczął pracę w państwowym gospodarstwie rybackim w Gosławicach pod Koninem. Był rok 1986. Wtedy urodziła się też jego córka Agata, dziś dyrektor marketingu w Gospodarstwie Rybackim „Gosławice”, do którego należy marka Antonius Caviar.

Z nurtem 

Początkowo Antoni Łakomiak w państwowym gospodarstwie pracował jako ichtiolog. Kiedy zaczynał, hodowano tam karpie, amury, tołpygi. Potem, kiedy był już kierownikiem, regularnie powiększał hodowlę. W 1992 r. rozszerzył ją o jesiotry. Wówczas wszystkie ryby sprzedawano na mięso. Przełom wydarzył się w 1998 r. To wtedy, na mocy konwencji waszyngtońskiej, jesiotry zostały wpisane na listę gatunków zagrożonych. – A niektóre zagraniczne gospodarstwa rybackie zaczęły je hodować już nie na mięso, ale także na kawior – opowiada Agata Łakomiak-Winnicka, córka właściciela oraz dyrektorka marketingu i sprzedaży w Antonius Caviar. Wyjaśnia też, że w drugim przypadku hodowla jest o wiele dłuższa i...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2021 (64)

Więcej możesz przeczytać w 1/2021 (64) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie