Nokia zmienia logo. "Nie produkujemy komórek od 10 lat"

Nokia to NIE telefony komórkowe / Fot. Materiały p
Nokia to NIE telefony komórkowe / Fot. Materiały prasowe
Fiński producent sprzętu 5G zmienia logo, aby zakończyć skojarzenia z telefonami komórkowymi takimi jak model 3310.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Telefony komórkowe marki Nokia? Fiński producent porzucił ten biznes już prawie 10 lat temu. Teraz zmienia logo, bo nie chce, aby ludzie nadal kojarzyli go z komórkami. 

Odświeżenie marki, ogłoszone w niedzielę, idzie w parze z nowymi filarami strategii, które mają umożliwić szybszy wzrost, w miarę jak świat coraz bardziej przystosowuje się do technologii 5G.

W większości umysłów wciąż jesteśmy udaną marką telefonów komórkowych, ale to nie jest to, czym Nokia się zajmuje - powiedział Pekka Lundmark, dyrektor generalny Nokia

Sprawdź: Odsetki ustawowe

CEO dodał, że firma chce wprowadzić na rynek nową markę, która skupia się bardzo na sieciach i cyfryzacji przemysłowej. To zupełnie coś innego niż dziedzictwo telefonów komórkowych.

Telefony z logo Nokia nadal są sprzedawane przez HMD Global Oy. Licencję na korzystanie z marki HMD uzyskała po tym, jak Microsoft Corp., który kupił biznes w 2014 roku, przestał korzystać z nazwy.

Nokia ma nowe logo

Lundmark powiedział również, że Nokia skupi się na zwiększaniu udziałów w rynku sprzętu sieciowego dla dostawców usług bezprzewodowych. 

Nokia ma teraz "amunicję i narzędzia", aby zdobywać udziały w rynku bez poświęcania marży - twierdzi CEO. Do tego przyczyniły się ograniczenia na chińskiego rywala, Huawei Technologies Co., po tym jak wiele rządów europejskich zablokowało sprzedaż jego urządzeń do sieci 5G.

Inspiracje: John Carmack

Nokia chce również zwiększyć wzrost w swoim biznesie sprzedaży prywatnych sieci 5G dla firm. Biznes dla przedsiębiorstw osiągnął 8% przychodów Nokia w ubiegłym roku, a kolejnym celem jest podwojenie tej działalności, głównie poprzez rozwój organiczny i mniejsze przejęcia - zapowiedział dyrektor generalny.

Nokia niedawno odzyskała rating inwestycyjny BBB- od S&P Global Ratings, kończąc swoją ponad dziesięcioletnią walkę o jego zwiększenie (wcześniej miała tzw. rating śmieciowy). Lundmark widzi jednak jeszcze wiele pracy do zrobienia, zwłaszcza w zakresie marży operacyjnych firmy.

- Nie jesteśmy jeszcze zadowoleni z tego, gdzie jesteśmy - mówi.