Konkurs Raporty Społeczne. Ostatnie dni na zgłoszenia

Konkurs Raporty Społeczne. Ostatnie dni na zgłoszenia
Nabór do konkursu na najlepiej sporządzone raporty społeczne i zintegrowane został przedłużony do 17 sierpnia 2020 roku. Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W Konkursie Raporty Społeczne wyłaniane są najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Trwa nabór publikacji, które można zgłaszać do 17 sierpnia br. (przedłużony termin zgłoszeń) poprzez stronę raportyspoleczne.pl. Raporty następnie zostaną ocenione przez jury, w skład którego wchodzą eksperci i ekspertki zarówno z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Docieranie z informacjami na temat danych niefinansowych do szerokiego grona interesariuszy wciąż jest wyzwaniem dla wielu firm. Pandemia pokazała jaskrawo wiele słabości naszej rzeczywistości społeczno-ekonomicznej uświadamiając także oczekiwania wobec biznesu: jego odpowiedzialność wobec pracowników i otoczenia: środowiska naturalnego i szerokiego grona interesariuszy. Tym cenniejsza wydaje się obecnie ta komunikacja, którą prezentują raporty społeczne/zrównoważonego rozwoju. Konkurs Raporty Społeczne stwarza ku temu doskonałą okazję: przypomnienia ich zawartości i zwiększenia dostępności dzięki zamieszczeniu w Bibliotece Raportów. Zachęcam więc do zgłaszania raportów do 14. edycji Konkursu Raporty Społeczne – mówi Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje (m.in. przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych, jednostki administracji publicznej, szkoły wyższe) z siedzibą w Polsce, które wydały raporty w języku polskim obejmujące działania za rok 2019.

– Coraz więcej organizacji chcąc być w zgodzie z trendami i odpowiadać na oczekiwania społeczne czy inwestorskie decyduje się na przedstawienie swojego wkładu we wzrost gospodarczy, rozwój społeczności lokalnych i zarządzanie wpływem na środowisko naturalne w formie raportu niefinansowego lub zintegrowanego. Co roku zauważamy ich wyższą jakość i rosnącą przydatność zarówno dla zewnętrznych interesariuszy, jak i dla wewnętrznych systemów zarządzania organizacją. Podczas poprzedniej edycji Konkursu mogliśmy zaobserwować jak firmy radziły sobie z ujawnieniami wymaganymi zmienioną ustawą o rachunkowości czy tymi związanymi z ryzykami klimatycznymi. Nadchodzące regulacje unijne dotyczące agendy klimatycznej i zrównoważonych finansów, a także z roku na rok rosnące oczekiwania regulatorów i inwestorów otwierają nowy rozdział w ujawnianiu informacji niefinansowych, a tym samym uwzględniania czynników ESG w procesach strategicznych i zarządczych w przedsiębiorstwach. Już teraz jesteśmy ciekawi jak polskie firmy przygotowują się na tę zmianę i przeformatowują swój sposób komunikowania z rynkiem – mówi Rafał Rudzki, Partner Associate w Deloitte Polska.

Procedura oceny przebiega w dwóch etapach. W pierwszym każdy członek jury ocenia indywidualnie zgłoszone do konkursu raporty wg szczegółowych kryteriów w trzech aspektach: kompletności, wiarygodności i komunikacji. W drugim etapie - podczas posiedzenia jury - dokonywany jest wybór najlepiej przygotowanych raportów.

Jak co roku, oprócz jury, również internauci będą mieli możliwość zagłosować na wybrane przez siebie raporty społeczne od 24 sierpnia do 14 września. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w październiku podczas gali podsumowującej konkurs.

W konkursie Raporty Społeczne przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte.

ZOBACZ RÓWNIEŻ