Łatwo i prosto to czasem źle

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 46
Firmy nieobeznane z machiną bankową czy niemające czasu na przedzieranie się przez gąszcz usług finansowych korzystają często z pośredników. Czego od nich oczekiwać i na co uważać?

Branża pośrednictwa finansowego wciąż zwiększa swoje obroty, a głównym tego motorem jest boom na kredyty napędzany z kolei przez rekordowo niskie bezrobocie i ogólny optymizm. Bardzo szybko przybywa w niej również klientów biznesowych. Według Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) w 2015 r. mieli 2 proc. udziału w jej przychodach, a w połowie 2017 r. już 10 proc. W III kwartale 2018 r. członkowie Związku sprzedali kredyty dla firm za prawie 100 mln zł więcej niż kwartał wcześniej, a rok do roku skok wartości sięgnął 22 proc. 

Nie tylko kredyty

– Przedsiębiorcy coraz częściej sami się  z nami kontaktują – potwierdza Marcin Kopciara, dyrektor Departamentu Produktów Firmowych w Open Finance. Oferta banków robi się bardzo złożona, część z nich finansuje tylko większe firmy czy np. jedynie branżę budowlaną. Inne oferują w niektórych sytuacjach wyłącznie leasing. 

Znalezienie dla siebie samodzielnie czegoś odpowiedniego może więc zabrać sporo czasu, a jeszcze większych trudności nastręcza porównanie kilku ofert. Osobną kwestią jest umiejętność przygotowywania dokumentacji pod potrzeby konkretnych instytucji finansowych i znajomość ich procedur. Doświadczeni pośrednicy mają to w małym palcu, a firmy niekoniecznie. Tymczasem jeśli się tu popełni błąd, projekt bywa...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 2/2019 (41)

Więcej możesz przeczytać w 2/2019 (41) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie