Expondo, czyli bardzo szybka ekspansja
Piotr Stach i Waldemar Moss urodzili się w Polsce, ale wychowywali w Niemczech i tam też się zaprzyjaźnili. Potem razem studiowali na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie. Razem też – jak wielu młodych ludzi – zastanawiali się, jak można zarobić, żeby uniezależnić się od rodziców. Wprawdzie Piotr Stach studiował ekonomię, a Waldemar Moss krótko prawo, ale obu pociągał handel. Zaczęli od eBaya. Kupowali wszystko co się dało sprzedać z przyzwoitą marżą. Głównie były to używane narzędzia, opony i felgi. Zysków jednak nie przejadali. Wszystko co zarobili inwestowali w nowy towar, ale już myśleli o czymś bardziej ambitnym.
– Na oponach trudno zrobić wielki biznes, zwłaszcza że raz są do kupienia, a raz ich nie ma. Zastanawialiśmy się więc co dalej i szukaliśmy swojej niszy – opowiada Piotr Stach.
Zdecydowali się pojechać do Chin, do których Stacha zawsze ciągnęło. Na studiach zaliczył nawet kilka kursów języka chińskiego, ale doszedł do wniosku, że to bardzo skomplikowany język i zrezygnował z nauki. Nie znaczyło to jednak, że Chinami przestał się fascynować.
– Postanowiliśmy prześwietlić rynek chiński i sprawdzić, co można z Chin sprowadzać. Pierwszym produktem była mała waga. Wybór okazał się trafny, ponieważ dobrze się sprzedawała, a ilości można było zamawiać według potrzeb,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.