Expondo, czyli bardzo szybka ekspansja

Expondo, czyli bardzo szybka ekspansja
87
Zaczynali od handlowania starymi narzędziami i oponami z 10 tys. euro w kieszeni. Dzisiaj ich Expondo ma 40 mln euro obrotów, działa na 33 rynkach, ma sklepy w 20 krajach świata.

Piotr Stach i Waldemar Moss urodzili się w Polsce, ale wychowywali w Niemczech i tam też się zaprzyjaźnili. Potem razem studiowali na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie. Razem też – jak wielu młodych ludzi – zastanawiali się, jak można zarobić, żeby uniezależnić się od rodziców. Wprawdzie Piotr Stach studiował ekonomię, a Waldemar Moss krótko prawo, ale obu pociągał handel. Zaczęli od eBaya. Kupowali wszystko co się dało sprzedać z przyzwoitą marżą. Głównie były to używane narzędzia, opony i felgi. Zysków jednak nie przejadali. Wszystko co zarobili inwestowali w nowy towar, ale już myśleli o czymś bardziej ambitnym.

– Na oponach trudno zrobić wielki biznes, zwłaszcza że raz są do kupienia, a raz ich nie ma. Zastanawialiśmy się więc co dalej i szukaliśmy swojej niszy – opowiada Piotr Stach. 

Zdecydowali się pojechać do Chin, do których Stacha zawsze ciągnęło. Na studiach zaliczył nawet kilka kursów języka chińskiego, ale doszedł do wniosku, że to bardzo skomplikowany język i zrezygnował z nauki. Nie znaczyło to jednak, że Chinami przestał się fascynować.

– Postanowiliśmy prześwietlić rynek chiński i sprawdzić, co można z Chin sprowadzać. Pierwszym produktem była mała waga. Wybór okazał się trafny, ponieważ dobrze się sprzedawała, a ilości można było zamawiać według potrzeb,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie