Batman 2022 z Pattinsonem dał kinom nową nadzieję na zyski

The Batman z 2022 r. / Fot. Materiały producenta
The Batman z 2022 r. / Fot. Materiały producenta
Kiedy tylko powstaje nowa część filmu Batman, z nowym głównym bohaterem, pojawia się dużo presji. Dotyczy ona zarówno ratowania Gotham, jak i ratowania kin. Jak poradziła sobie najnowsza odsłona?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

The Batman już jest i w główną rolę wciela się Robert Pattinson. Reakcja? Widzów - pozytywna. Kin - jeszcze bardziej. W samej Ameryce Północnej film zarobił w czasie otwarcia już 128,5 mln dolarów. 

Zobacz: Fotka

Premiera znacznie przewyższyła konserwatywne szacunki Warner Bros., zakładające, że w swoim weekendowym debiucie film wypracuje 90 mln dol. To najlepsze otwarcie 2022 r. i drugie najlepsze w czasie pandemii, choć jest to ciągle o ponad 100 mln dol. mniej niż odnotował Spider-Man: No Way Home’s w grudniu (260 mln dol.).

Tak czy inaczej, najnowszy Batman trafił tylko do kin w 4217 lokalizacjach i był wyświetlany na ponad 12 500 ekranach w Ameryce Północnej. Na arenie międzynarodowej najnowszy film również poradził sobie dobrze, poza Rosją, gdzie Warner Bros. wstrzymało premierę, bo Putin zdecydował o inwazji na Ukrainę. Studio poinformowało, że będzie monitorować sytuację, a wiele dużych wytwórni filmowych podjęło podobne decyzje.

Same recenzje Batmana są w dużej mierze pozytywne. Choć fabuła jest w miarę przewidywalna (w Gotham szerzy się korupcja), to jednak niektórzy znani złoczyńcy nie są jeszcze w pełni uformowani i to z pewnością wzbudza zainteresowanie widza. Zwłaszcza jeśli chodzi o sceny z Człowiekiem-Zagadką (Paul Dano), które podobno robią duże wrażenie. 

Sam Batman przebył długą drogę do kin. Początkowo miał się ukazać w 2021 r., w czerwcu. Był jednak przesuwany, częściowo z powodu przestojów produkcyjnych związanych z Covid-19.

Batman i Człowiek-Zagadka udanym duetem

Produkcja filmu kosztowała ok. 200 mln dol., nie wspominając o kolejnych milionach wydanych na marketing i dystrybucję. 

Sprawdź: Pirate Bay

Warto zauważyć, że najnowszy Batman jest pierwszym filmem od ponad roku, który Warner Bros. wprowadziło wyłącznie do kin. W 2021 r. studio przyjęło bowiem hybrydową strategię dla premier, gdzie filmy takie jak Dune czy Suicide Squad debiutowały jednocześnie w kinach i na platformie HBO Max. To pomagało w zdobywaniu abonamentów dla platformy streamingowej, ale niekoniecznie było korzystne dla kin.

Analitycy Comscore przygotowali szacunkową sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie (dane z początku marca br.):

  1. The Batman - 128,5 mln dol.
  2. Uncharted - 11 mln dol.
  3. Dog - 6 mln dol.
  4. Spider-Man: No Way Home - 4,4 mln dol.
  5. Death on the Nile - 2,7 mln dol.
  6. Sing 2 - 1,5 mln dol.
  7. Jackass Forever - 1,4 mln dol.
  8. Cyrano - 682 607 dol.
  9. Scream - 570 000 dol.
  10. Marry Me - 530 000 dol.

Tak dobry debiut sugeruje, że Batman zdoła zarobić jeszcze wiele milionów dolarów i studio wypracuje duże zyski.