Authologic: Szukamy międzynarodowych pracowników do naszego zespołu

Krzysztof Klimczak, Authologic
Krzysztof Klimczak, Authologic
Szef firmy Authologic, Krzysztof Klimczak, zapowiada szybszą ekspansję w 2023 roku. W jej ramach polski startup zamierza rozwinąć rekrutację nie tylko w Polsce.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma Authologic została założona w 2020 roku przez Krzysztofa Klimczaka, Jarosława Sygitowicza i Marka Rogozińskiego. Spółka rozwija platformę umożliwiającą cyfrową weryfikację tożsamości osób poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. 

- W 2022 r. udało się na dobre wyjść z naszymi usługami poza Polskę i pozyskać pierwszych dużych międzynarodowych klientów. Cały projekt od początku jest rozwijany z myślą o zasięgu globalnym. W końcu naszym celem jest dostarczenie w jednym API wszystkich cyfrowych metod weryfikacji tożsamości ze wszystkich krajów - mówi Krzysztof Klimczak z Authologic. - Warto też wspomnieć o zwiększeniu rozpoznawalności naszej marki w branży oraz pierwszych pracownikach poza naszym krajem - dodaje Krzysztof Klimczak.

Authologic już teraz umożliwia potwierdzenie tożsamości każdą z niezbędnych metod w aż sześciu krajach (Polsce, Niemczech, Czechach, Litwie, Łotwie i Estonii). Z kolei w każdym państwie na świecie zapewnia przynajmniej jedną metodę weryfikacji tożsamości. - Na początku tego roku nasz zasięg obejmował tylko Polskę, a naszym partnerem był jeden dostawca tożsamości cyfrowych. W ostatnich 12 miesiącach w Polsce zwiększyliśmy liczbę dostawców do ośmiu, a na całym świecie mamy już 4 tysiące podmiotów będących dostawcami tożsamości, z którymi współpracujemy - mówi Krzysztof Klimczak z Authologic.

Przeczytaj więcej o nowościach w firmie Authologic

Authologic zdradza plany

Firma chce wdrażać w 2023 roku kolejne metody weryfikacji w następnych krajach. - W przyszłym roku chcemy znacząco zwiększyć ich liczbę, zarówno w Europie, jak i na innych kontynentach. Już wkrótce będziemy mogli powiedzieć więcej na ten temat. W planach jest także rozbudowa naszego międzynarodowego zespołu zarówno w obszarze sprzedaży jak i technologii - mówi Krzysztof Klimczak z Authologic. 

- Rozwojowi rynku w przyszłym roku sprzyjać będzie między innymi rosnąca popularność dokumentów cyfrowych. Niedawno ogłoszono, że tylko w Polsce wydano 10 milionów e-dowodów. Każdy z krajów Unii Europejskiej pracuje nad cyfrowym ID. Może to być fizyczny dokument, tak jak w Polsce, albo cyfrowy portfel tożsamości, który umożliwi bezpieczną i szybką identyfikację jego posiadacza lub posiadaczki na terenie Unii Europejskiej. Kluczowe będą również zmiany związane z rozporządzeniem eIDAS 2.0 - dodaje Krzysztof Klimczak.

Do partnerów firmy należą obecnie: KIR, SumSub, PWPW, eDOApp, IDNow, Idenfy, eParaksts, BankID.cz, mojeID.cz, Smart-ID czy Przelewy24. W ostatnich tygodniach Authologic pozyskał nowych partnerów między innymi w Czechach, Estonii, a także na Litwie i Łotwie. Klientami firmy są między innymi Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa, Medicept,  czy Starfunds.

Więcej klientów od Authologic

W tym roku liczba klientów Authologic podwoiła się względem 2021. Z kolei przychody spółki wzrosły o 400 proc. rok do roku. 

Firma stworzyła również nowy produkt uszyty pod branżę krypto. Za rozwiązanie otrzymała  w lipcu tego roku nagrodę w kategorii Financial Inclusion przyznaną przez Celo Camp - prestiżowy akcelerator blockchain. Rozwiązanie przyspiesza weryfikację tożsamości i obniża koszty KYC (procedura poznaj swojego klienta) poprzez dowiązanie danych klienta do jego portfela krypto i umożliwienie przekazywania za jego zgodą tych danych do firm w ekosystemie Authologic. 

- Gdy klient przejdzie po raz pierwszy proces weryfikacyjny - za pomocą jednej, wybranej przez niego metody, dostępnej na platformie - przy następnym procesie weryfikacji będzie mógł, korzystając z tych danych, w ciągu kilku sekund potwierdzić swoją tożsamość. Nazywamy to powtarzalnym KYC - komentuje Jarosław Sygitowicz z Authologic.

Nagroda od Celo Camp nie była pierwszym wyróżnieniem dla polskiego startupu. Rok wcześniej Authologic dostał się do prestiżowego akceleratora YCombinator. 

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ