Activision zapłaci 18 mln dolarów w ramach ugody za niewłaściwe zachowanie w miejscu pracy

Activision Blizzard to toksyczne dla kobiet miejsc
Activision Blizzard to toksyczne dla kobiet miejsce pracy / Fot. Wavebreakmedia, Depositphotos.com
Wydawca gier Activision Blizzard poinformował, że zapłaci 18 mln dolarów w ramach ugody z federalną agencją zatrudnienia. Ta złożyła wcześniej skargę dotyczącą praw obywatelskich przeciwko firmie, oskarżając ją o molestowanie seksualne i dyskryminację kobiet.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W komunikacie prasowym Activision wyjaśniło, że pieniądze "zrekompensują i zadośćuczynią kwalifikującym się wnioskodawcom", a pozostałe środki zostaną przekazane organizacjom charytatywnym, które "pomagają kobietom w branży giero wideo lub promują świadomośc dotyczącą problemów związanych z molestowaniem i równością płci". Dodatkowo firma postawi na większą różnorodność i zwiększy wysiłki na rzecz integracji.

Sprawdź: MBTI

W siedmiostronicowym dokumencie złożonym w amerykańskim sądzie okręgowym Komisja ds. Równych Szans Zatrudnienia oskarżyła Activision o dyskryminację pracownic w ciąży, płacenie pracownicom niższych pensji niż ich koledzy płci męskiej, oraz podejmowanie działań odwetowych wobec pracowników, którzy skarżyli się na niesprawiedliwe traktowanie.

Pracownicy byli poddawani "napastowaniu seksualnemu, które było poważne lub wszechobecne, aby zmienić warunki zatrudnienia" - czytamy w dokumencie. Komisja domagała się procesu przed ławą przysięgłych. 

W skardze stwierdzono, że szerokie rozmowy z Activision mające na celu ustosunkowanie się do ustaleń agencji i osiągnięcie porozumienia zakończyły się niepowodzeniem.

Dodatkowo agencja federalna poinformowała, że skarga była wynikiem prawie trzyletniego dochodzenia, które miało miejsce, gdy kalifornijska agencja zatrudnienia również prowadziła dochodzenie w sprawie Activision w podobnej sprawie. 

Czytaj także: Rolex

Dochodzenie zakończyło się lipcowym pozwem, który wywołał zamieszanie u wydawcy gry i w mediach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ